رویداد شتاب نخود در کرمانشاه برگزار می‌شود

شهاب خوش خوی مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه و عضو کمیته علمی این رویداد در گفت و گو با روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: این رویداد با همکاری دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه، سازمان جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه و شورای ملی نخود برگزار می شود.
وی از برگزاری این رویداد در سه محور اصلی تولید، صنایع تبدیلی و زنجیره تامین نخود خبر داد وافزود: تلاش این است که ایده های نوآورانه در زمینه نخود در این سه محور شناسایی شود.
خوش خوی تاکید کرد: قطعا شناسایی افراد صاحب ایده در حوزه نخود و کمک به تجاری سازی ایده های آنها باعث افزایش بهره وری و عملکرد کیفی و کمی این محصول و تکمیل زنجیره ارزش این محصول در سطح استان و کشور خواهد شد.
خوش خوی آخرین مهلت شرکت در این رویداد را 10 تیرماه اعلام و تصریح کرد: متقاضیان حداکثر تا این تاریخ مباید با مراجعه به پورتال دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه به آدرس https://km.uast.ac.ir/fa/form/272/startup مشخصات خود را ثبت کنند.
وی افزود: افراد باید ایده های خود را برای ارزیابی به پورتال دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه به آدرس مذکور ارسال کنند.
وی از استان کرمانشاه به عنوان یکی از استان های مطرح و شاخص در خصوص کشت این گیاه در کشور یاد کرد وافزود: کیفیت محصول نخود مزارع استان به حدی است که در بازارهای خارجی هم شناخته شده است، بنابراین با عنایت به این موضوع شناخت صاحبان ایده و ارائه ایده های نوآورانه با قابلیت تجاری سازی در خصوص این محصول در استان بسیار دارای اهمیت است.
خوش خوی به مزایای کشت گیاه نخود هم اشاره کرد وافزود: این گیاه علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک، موجب افزایش عملکرد محصولات زراعی که بعد از این گیاه در مزارع کشت می شود، خواهد شد.
وی به نیاز آبی پایین نخود هم اشاره کرد وافزود: این گیاه عمدتا به علت نیاز آبی کم بصورت دیم کشت می شود.
مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه یادآور شد: توقع این گیاه به نهاده های کشاورزی هم پایین است و در اراضی ضعیف امکان کشت دارد.
خوش خوی در پایان با قدردانی از تمامی برگزارکنندگان و حامیان این رویداد و تقدیر از همکاری دستگاه های فعال در حوزه نخود، از تمامی کارشناسان و متخصصان و صاحبان ایده، کشاورزان پیشرو و دانشجویان و دانش آموختگان حوزه کشاروزی برای شرکت در این رویداد دعوت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا