ظرفیت‌ هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی کرمانشاه را به کار بگیرید

در یک نشست هم‌اندیشی نخبگانی با هدف بررسی علل وقوع جرم، بر ضرورت بکارگیری ظرفیت‌ هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید شد.

به گزارش سیناپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی نخبگانی با هدف بررسی علل وقوع جرایم خشن در استان کرمانشاه با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان، فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه و جمعی از مسئولین و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف اجتماعی برگزار شد.

در این نشست، آوات طاهرپور؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: دلیل وقوع جرائم خشن مانند قتل، سرقت مسلحانه و غیره، ریشه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی دارد.

وی افزود: قتل علاوه بر آسیب‌های وارده بر طرفینی که مستقیما درگیر حوادث هستند، بر جامعه نیز تاثیرات نامطلوب کوتاه‌مدت و درازمدت می‌گذارد؛ بنابراین نیاز است علاوه بر وجود قوانین بازدارنده و قاطع در خصوص برخورد با مرتکبین این جرائم، در  پیشگیری از جرائم خشن، رویکردهای نوینی اعمال شود.

طاهرپور با بیان اینکه مشکلات اجتماعی راه‌حل‌های اجتماعی دارند، اظهار داشت: برای اینکه جرائم خشن در جامعه کاهش پیدا کند، شایسته است در این حوزه سرمایه‌گذاری مادی و معنوی صورت بگیرد و آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود تا بدانند در صورت رخ دادن چنین حوادثی، چه واکنش سازنده و مناسبی از خود نشان دهند.

رئیس بنیاد نخبگان استان یکی از راهکارهای مقابله با این جرائم را ریشه‌یابی علل وقوع دانست و خاطرنشان کرد: برای این مهم می‌توان از ظرفیت‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی استفاده کرد. علاوه بر آن، با توجه به اینکه فناوری‌های نوین در حال گسترش هستند، باید از علوم سایبرنیتیک و هوش مصنوعی برای مقابله با جرائم خشن استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا