رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه:
آغاز به کار شهرک فناوری کرمانشاه از سال آینده

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از پیگیری راه اندازی شهرک فناوری کرمانشاه خبر داد و افزود: با اقدامات صورت گرفته امیدواریم از سال آینده کار استقرار واحدهای صنعتی شرکت‌های فناور و دانش بنیان، در این شهرک آغاز شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری جهادانشگاهی کرمانشاه، دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به روند رو به رشد فناوری در استان، گفت: خوشبختانه علی رغم تمام چالش ها و مشکلات اقتصادی که در کشور و استان درگیر آن هستیم، حوزه فناوری روند رو به رشدی دارد و در استان شاهد افزایش در خواست پذیرش تیم ها و نوآوران جدید در پارک علم و فناوری کرمانشاه هستیم.

رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه افزود: این افزایش درخواست و استقبال برای پذیرش در مجموعه‌های حامی فناوری و نوآوری نشان دهنده تغییر رویکرد دانش آموختگان دانشگاهی است که در حال گذار از گرایش به سمت مشاغل دولتی به سوی راه اندازی کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه هستند.

وی افزود: این تغییر رویکرد و استقبال، فرصتی طلایی برای توسعه کشور و استان است و باید بتوانیم آن را به ثروت تبدیل کرده و مسیر حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به شروع فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال 1386، گفت: طی این مدت از بیش از 750 واحد فناور در سطح استان حمایت کرده ایم و 325 واحد همچنان از حمایت های پارک برخوردارند.

دکتر آزادی با اشاره به فعالیت این شرکت ها در حوزه های مختلف صنایع شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، تجهیزات پزشکی، ICT و … گفت: در حال حاضر ۷۲ درصد شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور تحت حمایت پارک از مرحله تولید نمونه اولیه گذشته و به مرحله تولید پایلوت و صنعتی رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: این رشد شرکت ها در حالی رضایت بخش و امیدوار کننده است که چالش ها و نیازهایی را هم به همراه دارد.

وی گفت: با راه اندازی “برج فناوری” که بزرگترین برج فناوری کشور محسوب می شود تنها فضای اداری مورد نیاز این شرکت ها را تامین کرده ایم، اما اکنون با رشد و توسعه صورت گرفته، شرکت های نوآور و فناور نیاز به فضای کارگاهی و تولید صنعتی دارند.

دکتر آزادی با تاکید بر لزوم راه اندازی “شهرک فناوری” گفت: برای راه اندازی این شهرک ۱۲۰ هکتار از اراضی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده شده تا بتوانیم فضای لازم برای تولید شرکت های تحت پوشش را فراهم کنیم.

وی افزود: خوشبختانه کارهای راه اندازی این شهرک با همکاری و حمایت مسئولان و بویژه شخص استاندار در حال پیگیری و انجام است و به یکی از شهرک های جامع فناوری کشور تبدیل می شود.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اتمام کارهای مقدماتی و اداری راه اندازی این شهرک تا پایان سال ابراز امیدواری کرد در سال آینده امکان استقرار واحدهای تولیدی در این شهرک فراهم شود.

وی افزود: تلاش ما این است که در این شهرک فضاهای کارگاهی و صنعتی را برای بیش از 200 واحد فناور و دانش بنیان تامین کنیم.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تاکید کرد: این شهرک در آینده به مرکز توسعه فناوری و تولید محصولات دانش بنیان در غرب کشور و همچنین درگاه صادرات دانش بنیان های کشور به عراق تبدیل خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا