نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار می‌شود

دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه آخرین دستاوردهای پژوهشگران و فناوران استان با حضور همه اجزای اکوسیستم فناوری و نوآوری استان و ارائه بیش از ۲۵۰ دستاورد از ۴ تا ۷ دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، سیامک آزادی رئیس پارک و دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با اعلام خبر فوق گفت: این نمایشگاه در مساحت 1200متر مربع و 25 غرفه شامل، دانشگاه‌ها، مراکز رشد پارک‌های علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی بر پا خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به شعار امسال هفته پژوهش و فناوری در کشور با عنوان “پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم” تصریح کرد: معتقدیم رشد تولید دانش‌بنیان‌ها تاثیر ویژه‌ای بر مهار تورم دارد.

وی افزود: از اهداف برپایی این نمایشگاه علاوه بر ارائه دستاوردهای علمی و تحقیقاتی پژوهشگران و فناوران استان به عموم مردم، هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان با یکدیگر و امید‌آفرینی در میان اقشار مردم از طریق نمایش پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه ادامه داد: در این نمایشگاه سعی خواهد شد با در دسترس بودن پژوهشگران و دستاوردهای فناورانه آنان و ارائه آن به زبانی ساده برای مردم، به تقویت روحیه امید‌آفرینی در میان مردم و جوانان و آینده‌سازان بپردازیم.

وی گفت: علاوه‌ بر این هم‌گرایی دستگاه‌های اجرایی استان با مجموعه‌های دانش بنیان از سویی می‌تواند بسیاری از نیازهای زیرساختی استان را با بکارگیری فناوری های نوین مرتفع سازد و از سوی دیگر باعث نقش‌آفرینی شرکت‌های بومی در توسعه استان نیز خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم ایجاد و توسعه این تعاملات در گسترش بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور موثر باشد چرا که بخش عمده بازار این شرکت‌ها مرتبط با بخش دولتی است.

آزادی در ادامه با بیان اینکه با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته، عمده نیازها و مشکلات اکوسیستم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه احصا شده و تحت عنوان میزهای مشاوره و خدمت در ایام نمایشگاه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به‌صورت رایگان خدمات ارائه می‌شود، افزود: در پی آنیم این گردهمایی چند روزه در نمایشگاه موجب هم‌افزایی بیشتر اجزا شود.

گفتنی است، نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه از چهارم تا هفتم دی ماه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه واقع در انتهای پارک شاهد پذیرای علاقمندان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا