روز جهانی مالکیت فکری به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار می‌شود

جهاددانشگاهی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امسال گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری را با همکاری هم و به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار می‌کنند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی، گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با شعار «مالکیت فکری و اهداف توسعه پایدار: خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» یکشنبه ۹ اردیبهشت با همکاری جهاددانشگاهی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار می͏‌شود.

در این مسیر نهادهای دیگری مانند پارک علوم و فناوری͏‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد توسعه فناوری͏‌های نرم و فرهنگی و صندوق پژوهش و فناوری خلاق و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همراه خواهند بود.

علاقه‌͏مندان می‌͏توانند از ساعت ۸.۳۰ الی ۱۲.۳۰ روز یکشنبه 9 اردیبهشت، در این رویداد که شامل روایت تجربه زیسته نوآوران، رونمایی از برنامه͏‌های جدید مالکیت فکری و نمایشگاه جنبی از شرکت͏‌های دانش بنیان و خلاق و بهره͏‌گیری از برنامه مسیر خدمت برای ارائه مشاوره در این حیطه می‌شود، از طریق نشانی https://survey.porsline.ir/s/AIU۱lIrM اعلام حضور نمایند.

گفتنی است؛ روز جهانی مالکیت فکری ۲۰۲۴ با شعار محوری برای استفاده از نوآوری و خلاقیت برای نیل به توسعه پایدار، فرصتی است برای کشف اینکه چگونه مدیریت دارایی͏‌های فکری راه حل͏‌های خلاقانه، فناورانه و نوآورانه͏‌ای را که برای ساختن آینده جمعی همه ما و فایق آمدن بر چالش͏‌های چند وجهی بسیار حیاتی هستند، تشویق و تقویت کند و از همه ابزارهای موجود، به ویژه نوآوری و مالکیت فکری برای دستیابی به آینده ای پایدار برای همه و در همه جا استفاده شود.

از سال ۲۰۰۰ و با ابتکار عمل سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) ۲۶ آوریل، روز تاسیس این سازمان، به عنوان روز جهانی مالکیت فکری نامگذاری شد و هر ساله با توجه به اهمیت مسایل روز، شعاری محوری برای بزرگداشت آن از طرف این سازمان اعلام می͏‌شود. مدیریت دارایی‌های فکری در رسیدگی به مسائل جهانی و پیشبرد رشد و پیشرفت برای بهبود زندگی و حفاظت از محیط زیست بسیار مهم است.

روز جهانی مالکیت فکری سال جاری، با شعار «مالکیت فکری و اهداف توسعه پایدار: خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» نقش اساسی دارایی‌های فکری، نوآوری و خلاقیت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای منافع فراگیر را برجسته می͏کند. نهادهای سیاستگذار و مجری با همراهی ذینفعان کلیدی در سراسر کشور بر آن شده͏‌اند تا در سالی که مزین به مفهوم پربرکت مشارکت است با هم͏‌افزایی و مشارکت بخش خصوصی در تعاملی مثبت و به نفع عموم جامعه همکاری کنند، تا یک سیستم مالکیت فکری متعادل، موثر و فراگیر ایجاد نمایند که نوآوری و خلاقیت را به نفع همه و در همه جا تشویق می͏کند و به آن ارزش می بخشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا