نوبت اول آزمون سراسری 1403همزمان با سراسر کشور در فارس برگزار می شود

معاون آموزشي دانشگاه شيراز و نمايندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌‌ماه، با حضور 74033 داوطلب در استان فارس همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، مسلم باقری امروز، 4 اردیبهشت ماه در جمع اصحاب رسانه پیرامون برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 در استان فارس توضیح داد: اين آزمون همزمان با کل کشور، در ۳۶ شهرستان استان فارس، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ از میان یک میلیون و 152 هزار و 518 نفر شرکت کننده در نوبت اول آزمون سراسری 1403 کل کشور؛ 74033 داوطلب مربوط به استان فارس است که از این تعداد، 25639 نفر مرد و 48394 نفر از بانوان هستند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، 36279 نفر در رشته‌ تجربی، 22626 نفر در رشته‌ علوم انسانی، 7389 نفر در رشته‌ علوم ریاضی و فنی، 4654 نفر در رشته‌ زبان‌های خارجی و 3085 نفر در رشته‌ هنر شرکت دارند.

معاون آموزشي دانشگاه شيراز ادامه داد: از مجموع شرکت‌کنندگان، ۲8440 نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که 9994 آن‌ها را آقایان و 18446 ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌)، گروه های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌)،‌ و گروه تجربی (صبح جمعه ۷ اردیبهشت‌) در استان فارس برگزار خواهد شد. با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

نماينده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال 140۳ در ۳۶ شهرستان استان،‌ در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده های فنی حرفه‌ای و‌ آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی درخصوص شیوه‌ و زمان پرينت كارت شركت در آزمون نیز گفت: كارت ورود به جلسه نوبت اول كنكور سراسری 140۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org  قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 5 و 6 اردیبهشت به باجه‌ی رفع نقص كارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است؛ مراجعه کنند.

باقری خبر داد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.

نماينده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: براي شركت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و همچنين اصل كارت ملي يا اصل شناسنامه عكس‌دار و ارائه آن الزامي است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا