در آستانه روز ملی خلیج فارس؛
طرح ملی ایران مرز پرگهر در بوشهر برگزار شد

رییس جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری نوزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر در آستانه روز ملی خلیج فارس در این استان خبر داد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی بوشهر،علی احمدی‌زاده اظهار کرد: بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به عنوان سفریان آگاهی بخشی در آستانه روز ملی خلیج فارس دوشنبه سوم اردیبهشت ماه در قالب نوزدهمین دوره طرح ملی «ایران مرز پرگهر» که با همت جهاددانشگاهی استان بوشهر برگزار شده بود، از سرکنسولگری انگلیس و عمارت کلاه فرنگی بازدید کردند.

وی در تشریح این بازدید عنوان کرد: در عمارت سرکنسولگری انگلیس دانشجویان از اشیاء تاریخی، نقشه‌های قدیمی خلیج فارس، انواع سازها، سکه‌ها و … بازدید کردند. در عمارت کنسولگری انگلیس معروف به (کلاه فرنگی) دانشجویان تاریخ مقاومت استان بوشهر را از دل انواع تجهیزات جنگی، مخابراتی، کنترل و هدایت مشاهده کردند و همچنین در محوطه موزه نیز دانشجویان شاهد بیش از ۴۰ شناور جنگی بودند که جالب‌ترین آن کشتی پرسپولیس به عنوان نخستین ناوجنگی مدرن دولت ایران بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر یادآور شد: از زمان گسترش رقابت‌های سیاسی استراتژیک قدرت‌های اروپایی، منطقه خلیج فارس به عنوان یک شاهراه بازرگانی مهم و پر اهمیت در زنجیره استراتژی آنان، مورد توجه قرار گرفت. نام خلیج فارس بیانگر هویت و تاریخ رشادت و سربلندی مردم این دیار و آئینه تمام نمای مقاومت، سلحشوری و مبارزات ساحل نشینان در تمام طول تاریخ، و شکست مکرر دشمنان و طمع ورزان است.

احمدی‌زاده تصریح کرد: دانشجویان به عنوان نسل‌های عزتمند آینده ایران اسلامی و وارثان این سرزمین پاک باید با افتخار و سربلندی با رشادت‌ها و فداکاری‌های گذشتگان خود آشنا شوند و با استواری و مجاهدت، از این میراث گران‌بها پاسداری کنند و بدانند که خلیج فارس در طول تاریخ بلند و پرافتخار خود هرگز نامی جز خلیج همیشه فارس نداشته و نخواهد داشت و مرزداران و پاسبانان غیور آن هیچگاه سر تعظیم در برابر زیاده خواهان فرود نیاورده و نخواهند آورد.

وی تاکید کرد: بازدید از موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس که نماد هویت ملی، همبستگی، همدلی، غیرت ملی و تمامیت ارضی ایرانیان در سراسر گیتی و مایه شوکت و امید ایران و ایرانی است به دانشجویان نشان می‌دهد که این آبراه مهم حرمتی همسنگ ایثار و از خود گذشتگی تمام مردان و زنان مبارز تاریخ خود و شهیدانی که برای صیانت از این سرزمین مقدس، بار‌ها و بار‌ها جواب یاوه گویی‌های دشمنان را با نثار جان خود دادند و اثبات کرده‌اند، دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: دنیا در حال حاضر برای تامین ۶۵ درصد نیازهای نفتی خود به خلیج فارس وابسته است، همچنین حدود این آبراه استراتژیک ۳۰ درصد ذخایر گاز جهان را نیز در خود جای داده و مهم‌ترین موردی که باعث اهمیت فوق العاده خلیج فارس و حتی سبب دست اندازی و طمع ورزی قدرت‌های بزرگ به آن شده، وجود این ذخایر طبیعی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا