امکان بهره‌مندی شهرستان‌های گرمی و انگوت از خدمات جهاددانشگاهی

در نشست رییس جهاددانشگاهی با نماینده شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس بر امکان بهره‌مندی این دو شهرستان‌ از خدمات این نهاد و حمایت مجلس از فعالیت‌های علمی و دانش بنیان تاکید شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی امروز، سه شنبه 4 اردیبهشت ماه نشست مشترکی را با محمد خوش سیما نماینده منتخب مردم شهرستان گرمی و انگوت در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی برگزار کرد.

دکتر حسن مسلمی نائینی در این نشست با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پژوهش در زمینه غربالگری سرطان‌های شایع بانوان گفت: این نهاد دارای بیش از 7 هزار نیرو مستقم و 20 هزار نیروی پاره وقت و غیرمستقیم است که تنها 20 درصد بودجه خود را از دولت دریافت می کند و تامین 80 درصد آن بر عهده خود این نهاد است.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای این نهاد اظهار کرد: در واحدهای خواجه نصیرالدین و علم و صنعت کارهای بزرگی انجام شده است که پروژه ساخت سیستم رانش قطار مترو ملی و آنتن های مخابراتی نمونه ای از این توانمندی هاست، اما با وجود این توانمندی‌ها، برخی از مسئولان از خارج خرید می کنند و حمایتی از تولید داخل ندارند.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه تجاری سازی برای شرکت های دانش بنیان افزود: آماده سازی بسته های سیاستی شعار سال از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی، تولد اولین گاو جرزی در دشت مغان، به نژادی شتر و برنامه ریزی برای به نژادی اسب از دیگر کارهای این نهاد به شمار می آید.

در ادامه این نشست محمد خوش سیما با اشاره به ظرفیت کشاورزی و دامپروری در شهرستان گرمی و انگوت اظهار کرد: در این دو شهرستان از خدمات جهاددانشگاهی بی بهره هستیم و نیاز داریم تا با ایجاد یک ساختار به شبکه استانی و کشوری جهاددانشگاهی متصل شویم.

وی با اشاره به موضوع درمان ناباروری در این دو شهرستان  افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از کارهای علمی و دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی حمایت می کنیم.

گفتنی است، در این نشست بر فعالیت و ارایه خدمات توسط جهاددانشگاهی در دو شهرستان و برگزاری جلسه با حضور رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل تاکید شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا