سیناپرس راه رهایی از اعتیاد نفتی را معرفی می‌کند
صنایع خلاق ؛ بمب نفتی آینده نیجریه

آرین کربلایی: یک میلیون و 398 هزار بشکه تولید نفت نیجریه بر اساس آخرین برآورد سازمان کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک است و البته مقامات این کشور دنبال کشف یک نفت جدید هستند و می‌خواهند با سرمایه‌گذاری در صنایع خلاق، این صنعت را به بمب آینده نفتی‌شان تبدیل کنند و از اعتیاد به دلارهای نفتی خلاص شود. آنهم با یک سرمایه گذاری 617 میلیون دلاری!

به گزارش سیناپرس، کشور نیجریه با جمعیت حدود 224 میلیون نفر ششمین کشور پرجمعیت دنیا پس از هند، چین، آمریکا، اندونزی و پاکستان و بزرگترین تولیدکننده نفت در قاره آفریقاست و مقامات این کشور چندسالی است که برای تنوع بخشیدن به اقتصادشان روی توسعه صنایع خلاق متمرکز شده‌اند.

به تازگی آیو آدیاگبو، مشاور ویژه رئیس جمهور در حوزه هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق، اعلام کرد که دولت 617 میلیون دلار در اقتصاد دیجیتال و شرکت‌های خلاق به عنوان یک اقدام برای ترویج کارآفرینی و نوآوری در اقتصاد دیجیتال و صنایع خلاق، سرمایه‌گذاری کرده است.

او در همایش تجارت و راهنمایی جوانان در حوزه مد و هنر آفریقا، که در ابوجا برگزار شد، گفت که این اقدام از طریق یک صندوق سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که دسترسی آسان‌تر به سرمایه اولیه و منابع برای تقویت استعداد‌ها در نیجریه را ارائه می‌دهد.

مشاور رئیس جمهور این کشور آفریقایی، تشکیل وزارت هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق توسط رئیس جمهور را یک “سرمایه‌گذاری قابل توجه” توصیف کرد و افزود که وزیر هنر، فرهنگ و اقتصاد خلاق، هاناتو موساوا، برای اطمینان از ایجاد مسیرهای بزرگتر برای استعدادهای جوان برای رسیدن به ظرفیت جهانی خود ماموریت ویژه‌ای بر عهده دارد. او تاکید کرد: بعد از معرفی آقای رئیس جمهور، یکی از سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه او در کشور، ایجاد یک وزارتخانه در حوزه امور هنری، فرهنگ و اقتصاد خلاق بود. که این وزارتخانه تحت رهبری هاناتو موساوا قدم‌های معناداری در کمتر از یک سال برای منافع فعالان صنایع خلاق و ملت برداشته است.

درباره صنایع خلاق نیجریه بیشتر بخوانید

او گفت: برخی از اقدامات کلیدی شامل سرمایه‌گذاری قابل توجه 617 میلیون دلار در اقتصاد دیجیتال و شرکت‌های خلاق بود که هدف آن ترویج کارآفرینی و نوآوری در فناوری دیجیتال و صنایع خلاق است. این مقام نیجریه‌ای تاکید کرد: دفتر او نیز قصد دارد شروع به “ایجاد هماهنگی مهارت” کند و پلتفرم تحول‌آفرین برای پرورش و تقويت نسل بعدي ذهن‌هاي خلاق طراحی خواهد شد که یک وام 5 ميليارد نايرايي (واحد پول نیجریه) توسط بانك پرويديوس جهت تقويت خالقان و فعالان صنایع خلاق اختصاص داده می‌شود.

برخی مقامات نیجریه از صنعت خلاق به عنوان “بمب نفتي بعدی” یاد می‌کنند که جوانان را به توسعة مهارت‌ها، ساخت ظرفيت و يادگيري براي تولید و بازاريابي محصولات خود تشويق می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا