افزایش آموزش صنایع‌ دستی در روستاهای کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که معاونت صنایع‌دستی کشور با قرارگاه جهادی وزارت کشور منعقد کرده‌اند با اجرایی کردن آن آموزش و ترویج صنایع‌دستی در سطح روستاهای کرمانشاه افزایش می‌یابد.

داریوش فرمانی روز یکشنبه ۱۹ آذرماه در نشست با امیر خسروانی مدیرکل دفر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در خصوص اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه میان قرارگاه جهادی وزارت کشور و معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف گسترش همکاری و استفاده از ظرفیت‌ها دو مجموعه برای تقویت نقش زنان در اقتصاد خانواده در مناطق عشایری و روستایی منعقد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: آموزش و ارتقاء سطح مهارت آموزی با هدف حرکت به سمت اشتغال پایدار در روستاها از دستاوردهای این طرح خواهد بود.

او ادامه داد: در چهارچوب این تفاهم‌نامه سعی می‌شود جشنواره‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌ها مختلفی برگزار شود.

فرمانی گفت: این حمایت‌ها به مهاجرت معکوس در روستاها کمک کرده و موجب ماندگاری جمعیت در این مراکز می‌شود.

او افزود: همکاری با مجموعه امور روستایی استان برای توسعه آموزش‌های هنری و فرهنگی برای توانمندسازی زنان روستایی و عشایری در چهارچوب این تفاهم‌نامه افزیاش می‌یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، ادامه داد: پس از آموزش‌های لازم و برگزاری آزمون این زنان می‌توانند با دریافت کارت صنعتگری برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

او افزود: همکاری برای برپایی نمایشگاه و استانداردسازی محصولات تولیدی و کمک به بازار فروش این محصولات صنایع‌دستی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

فرمانی در خاتمه تصریح کرد: توانمند سازی زنان روستایی و عشایری و کمک به اقتصاد خانوار یکی از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است که امیدواریم با همکاری دفتر روستایی و شوراهای استان محقق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا