طرح‌های نوآورانه اجتماعی و سیاسی در بستر «حامیم» اجرایی می شوند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نهاد رهبری تلاش می‌کند تا بستری برای فعالیت دانشجویان دغدغه‌مند و تشکلی را فراهم آورد، همچنین با اجرای طرح‌های نوآورانه اجتماعی و سیاسی باید شور و نشاط دوباره و روح نوآوری را در بین دانشجویان ایجاد کرد.

حجت الاسلام حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: پس از طرح گفتمان حلقه های میانی از سوی رهبر معظم انقلاب و ضرورت ساماندهی دانشجویان فعال و دغدغه مند برای کنشگری و جریان سازی در سطح جامعه، طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) از سال ۱۴۰۰ در سطح دانشگاه های سراسر کشور عملیاتی شد.

مقامی افزود: نهاد رهبری تلاش می کند تا بستری برای فعالیت دانشجویان دغدغه مند و تشکلی را فراهم آورد، همچنین با اجرای طرح های نوآورانه اجتماعی و سیاسی باید شور و نشاط دوباره و روح نوآوری را در بین دانشجویان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن این موضوع نیازمند گفت و گوی بیشتر و عملیات مشترک با کانون ها، تشکل ها و هیات ها هستیم، ادامه داد: در دانشگاه باید تشکل هایی با دیدگاه های متفاوت فعالیت داشته باشند تا حرف های متفاوت هم در دانشگاه و بین دانشجویان شنیده شود.

مقامی با تاکید بر لزوم مشارکت کانون های علمی در بحث های اجتماعی بیان کرد: هدف از برگزاری طرح حامیم، ایجاد دغدغه اجتماعی در بین دانشجویان و شبکه سازی آنها است.

همچنین در این نشست جمعی از دانشجویان فعال تشکلی پیرامون مسایل کانون ها و تشکل های دانشگاه طرح بحث کردند و بر لزوم گفت و گوی چهره به چهره برای بیدار کردن روح رسالت اجتماعی در بین دانشجویان، دغدغه مند کردن دانشجویان با انگیزه برای رسالت اجتماعی خود، ارزیابی برنامه ها و اقدامات انجام شده کانون ها و تشکل ها، اهمیت دانستن ماهیت تشکل ها برای دانشجویان و نوآوری های جدید تاکید و بحث و گفت و گو کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا