رویداد ملی صنایع خلاق توجهات را به نیازهای روز جامعه معطوف می‌کند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری رویداد ملی صنایع خلاق “مانوین” با محوریت ترویج و جلب توجه سیاستگذاران و تصمیم‌گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق در راستای رفع نیازهای روز جامعه خبر داد.

مسعود حسنلو امروز سه شنبه در نشست خبری رویداد ملی صنایع خلاق “مانوین” در سخنانی با اشاره به اینکه، این رویداد با هدف ترویج نوآوری، کارآفرینی و خلق ثروت در “اینوتکس ۱۴۰۳” در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، برگزاری نشست های تخصصی، بخش نمایشگاهی، رونمایی، روایت پیشرفت پروتوتایپ، رونمایی، حکمرانی، سرگرمی، مشارکت عمومی، همرسانی، مشاوره، رقابت و مسابقه، تقدیر و ارزیابی و پنل و سخنرانی را از جمله بخش‌های مختلف این رویداد نام برد.

وی یکی از اهداف اصلی برگزاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین را توجه هرچه بیشتر به نگاه نوآورانه، آینده‌نگرانه و عدم غفلت از نیازهای روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف عنوان کرد.

حسنلو همچنین آشنایی هرچه بیشتر با زیست بوم حوزه نوآوری و فناوری، ایجاد فرصت عرضه محصولات دانش بنیان، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ارتباط بخش دولتی با بخش خصوصی در قالب نیازهای فناورانه، ایجاد شور و نشاط در حوزه صنایع خلاق و نشر فرهنگ نوآوری در جامعه ایرانی-اسلامی را از دیگر اهداف عمومی رویداد مانوین ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه، زمینه شکل گیری ایده و اجرایی سازی رویداد مانوین در واقع کمک به رفع مسائل اجتماعی از طریق ظرفیت‌های اجتماعی، ابزارهای نوآورانه و فناورانه موجود در حوزه صنایع خلاق است، گفت: این رویداد با محوریت ترویج و جلب توجه سیاستگذاران، تصمیم سازان و تصمیم‌گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق برگزار می شود.

حسنلو تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی، بخش نمایشگاهی، پروتوتایپ، رونمایی، روایت پیشرفت، حکمرانی، سرگرمی، مشارکت عمومی، همرسانی، مشاوره، رقابت و مسابقه، تقدیر و ارزیابی و پنل و سخنرانی از جمله بخش‌های مختلف مانوین است.

به گفته وی، از جمله محورهای این رویداد اختصاص فضایی برای تیم‌های استارتاپی به منظور معرفی خدمات و محصولات فناوری‌ و نوآوری‌ است که در این بخش از مدیران، سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌ها برای بازدید از توانمندی‌های شرکت‌ها و صنایع خلاق دعوت می‌شود تا زمینه توسعه و جذب سرمایه برای تیم‌ها هرچه بیشتر فراهم شود.

حسنلو همچنین در ارتباط با پروژه‌های پیشران در حوزه‌های فناوری‌های نرم و فرهنگی گفت: پروژه‌های پیشران پروژه‌هایی هستند که از نظر اقتصادی و صنعتی قادرند پروژه‌ها را چند پله جلوتر برانند؛ بر این اساس، دو دسته پروژه‌ه پیشران و کلان را در این زمینه تعریف کرده‌ایم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: هم اکنون سه پروژه پیشران شامل کنسرسیوم صادرات اسباب‌بازی، پلتفرم به‌هم‌رسانی آموزشی و آزمایشگاه اثر اجتماعی احصاء و تایید شده و ۱۰ پروژه دیگر نیز در دستور کار پیگیری این مجموعه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه، یکی از کارکردهای فناوری رفع مسائل مختلف در کشور است، گفت: بسیاری از مسائل موجود در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست، عدالت اجتماعی و سلامت عمومی می تواند با توسعه فناوری های نرم و فرهنگی رفع شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا