انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی کردستان و پدافند غیرعامل استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، محمد رضایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری استان در نشست انعقاد تفاهم نامه جهاددانشگاهی کردستان با اداره کل پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه برای معرفی پدافند غیرعامل به مردم باید از روش های مختلف بهره ببریم، اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی یک مرکز علمی و فرهنگی است که در راستای فرهنگ سازی پدافند غیرعامل می تواند استان را یاری دهد.
وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به عنوان گفتمان جدیدی در ادبیات دفاعی کشورها مطرح شده است، افزود: تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در بسیاری از کشورها قدمتی 50 ساله دارد و در بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون به برنامه های استراتژیک سیاسی و دفاعی تبدیل شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان اعلام کرد: در کشور ایران برای صیانت از منابع موجود در مقابل تهدیدات دشمنان سال 82 به دستور مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل با رویکرد صلح آمیز و اقدام غیرمسلحانه ایجاد شد.
وی یکی از اهداف پدافند غیرعامل را افزایش بازدارندگی در برابر دشمن خواند و عنوان کرد: پدافند غیرعامل یعنی مصونیت سازی و هدف از آن کاهش آسیب ها و افزایش بازدارندگی ها در مقابل تهدیدها است.
رضایی بیان کرد: برای انجام اقدامات در بخش پدافند غیرعامل باید بتوانیم در بخش تهدیدات سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور ورود پیدا کنیم.
وی منابع و دارایی، تهدیدات و میزان توانایی در مقابل تهدیدات و مصون‌سازی منابع را سه ضلع پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: باید شیوه‌های مقابله با انواع تهدیدات به روز باشد که توانایی مقابله با تهدید دشمن را داشته باشد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با اشاره به اینکه گسترش روابط با مراکز علمی و دانشگاهی می‌تواند در این زمینه به ما کمک شایانی کند، اعلام کرد: در این زمینه ما در استان کردستان با استقبال روبه رو شدیم.
وی افزود: جهاددانشگاهی یکی از حوزه‌هایی است که به دلیل پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این نهاد انقلابی علاقمند به ورود آن در بحث پدافند غیرعامل بودیم.
رضایی یادآور شد: جهاددانشگاهی به واسطه اینکه یک نهاد فرهنگی و پژوهشی است می‌تواند در راستای توسعه اقدامات سازمان پدافند غیرعامل در استان مؤثر باشد.
رییس جهاددانشگاهی استان:
ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی مشاغل خانگی کردستان شناسایی می‌شوند
چیا سهراب‌نژاد، در نشست هماهنگی طرح توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: این نشست با هدف شناسایی، هم اندیشی و تبادل نظر در زمینه مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان کردستان در بحث مشاغل خانگی برگزار شده است.
وی افزود: رشته‌های مشاغل خانگی در سطح کشور بیش از 300 عنوان رشته بوده که باید رشته های مربوط به استان کردستان براساس توانمندی های بومی هر شهرستان استخراج ‌شود.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان، صنایع دستی، فرش دستباف و رشته‌های مرتبط با این صنعت، امور تولیدات دامی،  صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری و امور تولیدات گیاهی، تجارت الکترونیک، فعالیت‌های فرهنگی – هنری و بخش صنعت و خدمات را از عمده رشته‌های مشاغل خانگی  در کردستان عنوان کرد.
وی بیان کرد: امروزه شغل های جدید در حوزه IT و ICT نیز مورد توجه قرار گرفته است.
در ادامه این جلسه اعضا به طرح دیدگاه های خود پیرامون طرح مشاغل خانگی پرداختند و مصوب شد که دستگاه های مرتبط با مشاغل خانگی کد رشته های بومی استان را استخراج و به دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی تحویل دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا