گردهمایی بزرگ صاحبان صنایع استان کردستان

کمیته گردهمایی بزرگ صاحبان صنایع استان کردستان در سالن جلسات ریاست دانشگاه با حضور معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه، و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه کردستان، در این نشست علی‌اکبر مظفری با اشاره به نسل سوم دانشگاه‌های دنیا، اظهار داشت: دانشگاه نسل سوم، دانشگاهی است که در آن بتواند نیرویی برای رشد اقتصادی کشور با کارآفرینی علمی ایجاد کند.

معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان تصریح کرد: دانشگاه‌های نسل سوم بسیار گسترده‌تر از مفهوم کارآفرینی دانشگاهی بوده و در این نسل از دانشگاه هدف تنها کارآفرینی نیست بلکه پاسخگویی به نیازهای روز جامعه، صنعت و دیدگاه آینده‌نگر در تصمیم‌گیری از ویژگی‌های بارز این نظام آموزشی است.

به گفته وی، شکل‌گیری و اثربخشی دانشگاه کارآفرین، بدون توسعه نظام‌مند آموزش کارآفرینی و مهارت‌آموزی مؤثر دانشجویان، استادان، مدیران و کارکنان نظام دانشگاهی و تقویت ویژگی‌های کارآفرینی منابع انسانی دانشگاه، امکان‌پذیر نیست.

مظفری تصریح کرد: کارآفرینی در دانشگاه‌ها و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی یک راهکار ویژه برای کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی امروزه کارآفرینی است.

وی همچنین به برگزاری رویداد گردهمایی بزرگ صاحبان صنایع استان کردستان اشاره کرد و تصریح کرد: برگزاری چنین گردهمایی به نفع جامعه دانشگاهی و همچنین بخش صنعت استان خواهد بود و مشکلات و کمبودهای این بخش توسط قشر دانشگاهی شناسایی شده و برای رفع آن راهکار ارائه می‌شود.

در ادامه این کمیته، فرزین‌پور با اشاره به طرح بورس صنعتی دانشجویان، اظهار داشت: طرح بورس صنعتی دانشجویان مبتنی برحمایت شغلی و کاری از دانشجویان است.

مدیر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه افزود: دانشگاه کردستان باید پل ارتباطی بین جامعه دانشگاهی و صنعت استان باشد و این ظرفیت در این دانشگاه به خوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این جلسه به دنبال حل مشکلات صنعت هستیم، افزود: ضروری است، چالش‌های صنایع مختلف را شناسایی کرده و برای آن راهکار ارائه دهیم و باید صنعت را به سمت دانش‌بنیان شدن هدایت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا