مناظرات دانشجویی فرهنگ گفت‌و‌گو را نهادینه می کند

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به تعامل و هم‌افزایی دانشگاه‌ها برای اجرای هر چه بهتر این دوره از مناظرات دانشجویی در استان گفت: مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان در مناظرات دانشجویی زمینه‌سار توسعه هرچه بیشتر فرهنگ گفت‌وگو بین افراد جامعه در آینده است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، مهدی ورمزیار سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان کردستان که با دستور کار برگزاری دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی و اولین کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برگزار شد، گفت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، یکی از طرح‏‌های موفق فرهنگی است که موجب تقویت فرهنگ گفت‌وگو، ترویج آزاداندیشی و گفت‌وگوی علمی اخلاق‌مدار در جامعه، به‌ویژه در دانشگاه‏‌ها و بین دانشجویان می‌‏شود.

وی افزود: در راستای مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌‏العالی) مبنی بر نیاز جامعه به ترویج کرسی‏‌های آزاداندیشی و برگزاری مناظره‌های قانونمند توأم با امکان داوری، سازمان دانشجویان ایران، از سال ۱۳۹۰ به طراحی و اجرای «مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران» اقدام کرده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به برگزاری مرحله استانی دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی در پاییز و زمستان امسال افزود: دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی با هدف توسعه فرهنگ گفتگو و آموزش و ارتقای تفکر خلاق و نقاد بین دانشجویان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعامل و هم‌افزایی دانشگاه‌ها برای اجرای هر چه بهتر این دوره از مناظرات دانشجویی در استان بیان کرد: مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان در مناظرات دانشجویی زمینه‌سار توسعه هرچه بیشتر فرهنگ گفت‌وگو بین افراد جامعه در آینده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود صفی‌زاده سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه کردستان در ادامه این نشست هماهنگی، هم افزایی، انسجام‌بخشی و توسعه کیفی و کمی فعالیت‌های دانشگاه‌های استان کردستان را از ضروریات دانست و گفت: برگزاری این نشست‌ها موجب برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی درخور و شایسته دانشجویان می شود.

وی با تاکید بر توسعه کمی و کیفی برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه‌ها باید همسو بوده و تعامل بیشتری با هم داشته باشند.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه کردستان گفت: تعامل و هم‌افزایی دانشگاه‌ها زمینه‌ساز ترغیب و تشویق هرچه بیشتر دانشجویان برای حضور در برنامه‌های فرهنگی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا