کردستان میزبان نمایشگاە هنرهای تجسمی ایثار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از برگزاری دومین نمایشگاە منطقەای هنرهای تجسمی ایثار بە میزبانی استان کردستان و با حضور پنج استان کشور خبر داد.

علیرضا شهسواری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این نمایشگاە با هدف بسط، تعمیق، و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تبیین نقش محور هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تشویق و ترغیب و حمایت از آفرینشگران هنرهای تجسمی با موضوع “ایثار و شهادت” و “اتفاق و همدلی اجتماعی”، کشف و حمایت از استعدادهای جوان، گسترش زمینەهای فکری و فرهنگی در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند هنری برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این نمایشگاە با موضوعات “مادران و همسران معظم شهدا و ایثارگران”، “شهدا و ایثار”، “عفاف، حجاب و سبک زندگی در مکتب ام الشهداء”، “بانوان عاشورایی”، “شهدای امنیت، نخبگان علمی و جهاد تبیین”، ” شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم”، “فرهنگ فاطمی و رسالت امروز” و “ایثار در دوران معاصر و سبک زندگی ایثارگرانە” در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال برگزار می‌شود.

شهسواری ادامە داد: دانش‌آموزان می‌توانند در بخش‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و بزرگسالان در بخش‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط؛ خوشنویسی، عکاسی، گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمە سازی آثار خود را بە دبیرخانە جشنوارە ارسال کنند.

وی با اشارە بە اینکە حضور در کلیە بخش‌ها بەجز (صنایع دستی) برای عموم هنرمندان حوزە هنرهای تجسمی آزاد است، تصریح کرد: بخش نمایشگاە صنایع دستی صرفا پذیرای هنرمندان جامعە ایثارگری شامل (والدین، همسر و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آن‌ها و ایثارگران و فرزند همسر آن‌ها خواهد بود.

شهسواری بیان کرد: هنرمندان علاقەمند بە شرکت در این نمایشگاە تا ۳۰ دی ماە فرصت دارند تا آثار خود را بە دبیرخانە این نمایشگاە ارسال کنند.

وی با اشارە بە اینکە پس از داوری آثار تا ۱٥ بهمن ماە نتایج نهایی آثار منتخب اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاە منطقەای هنرهای تجسمی ایثار در دهە اول اسفندماە سال جاری با حضور هنرمندانی از پنج استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و زنجان برگزار خواهد شد.

لازم بە ذکر است؛ هنرمندان حوزە هنرهای تجسمی تا ۳۰ دی ماە فرصت دارند تا آثار خود را بە آدرس ایمیل visualartsku@gmail.com ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا