تفاهم‌ همکاری شرکت آبفا و دانشگاه کردستان

تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت آبفا و دانشگاه کردستان با حضور حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان، احمد سیاحی مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفا کشور، محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان به امضا رسید‌.
به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه کردستان، در این مراسم قادرزاده توجه به اقتصاد آب و آب مجازی را از نیازهای امروز عنوان کرد و گفت: ما آب را فقط از طریق بین‌حوزه‌ای از دست نمی‌دهیم بلکه روزانه از استان ما صدها تن یونجه، کاه و شبدر خارج شده و به کشورهای عربی فرستاده می‌شود و این جزو صادرات آب مجازی است و باید به این امر نیز توجه کرد.

رئیس دانشگاه کردستان بیان داشت: سرمایه‌های ما نیروهای جوانی بوده که در اختیار دانشگاه هستند و با این نیروها می‌توانیم زبان مشترک مناسبی با دستگاه‌های اجرایی کشور داشته باشیم.

وی خواستار هم‌‌افزایی بیشتر بین دانشگاه و صنعت شد و خاطر نشان کرد: امضای تفاهم‌نامه باید در نهایت موجب ایجاد منفعت برای مردم و عبور از تنگناها شود و تنها نباید به امضا کردن تفاهم‌نامه بسنده کرد.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: مسئله مزیت نسبی به درستی باید در ذهن‌ها نهادینه شود و اینگونه است که می‌توانیم با هزینه کمتری از منابع محدود آب استفاده کنیم و بازیافت آب نیز موجب برگشت آب به چرخه طبیعت خواهد شد.

در ادامه این جلسه، سیاحی با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری با دانشگاه‌های مختلف کشور آن را امری مبارک و از الزامات صنعت آب و فاضلاب عنوان کرد.

مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفا کشور اظهار داشت: پرداخت بیشتر به مباحث کمبود آب، حفظ و حراست از منابع آبی در برابر آلودگی‌ها، تبیین فرهنگ مصرف بهینه آب و انتقال دانش و فناوری، مهمترین انتظارات صنعت آب و فاضلاب از دانشگاه در چهارچوب این‌تفاهم‌نامه است.

وی با تاکید بر اینکه از نخبگان دانشگاهی در صنعت آب استفاده می‌کنیم، گفت: باید درک درستی میان دانشگاه و شرکت‌های آب و فاضلاب به وجود بیاید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز با بیان اینکه منابع آبی همواره در معرض تهدید آلودگی قرار دارند، گفت: برقراری ارتباط مطلوب میان صنعت و دانشگاه موجب می‌شود تا با کمک دانشگاه از چالش‌ها سریعتر گذر کنیم.

محمد فرهاد خاطرنشان کرد: در راستای این تفاهم‌نامه امکانات شرکت آب و فاضلاب در اختیار اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان برای کمک به شرکت آبفا قرار می‌گیرد‌.

گفتنی است در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مدیرعامل شرکت آبفا و رئیس دانشگاه کردستان امضا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا