هشدار هواشناسی به طبیعت گردی و کوه پیمایی در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در این اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان از اواخر امروز با نفوذ جریانات شمالی ابتدا شاهد وزش باد نسبتا شدید موقتی و سپس از شب بویژه اواخر شب تا پایان وقت جمعه شاهد ناپایداری هایی به شکل افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهیم بود و دمای هوا نیز در روز جمعه بین 4 تا 6 درجه کاهش می باید.

علی اصغر احمدی در این اطلاعیه افزود: طی این مدت بدلیل وقوع بارش های رگباری نقطه ای و محلی، احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها بویژه در نیمه شرقی استان دور از انتظار نیست، ضمن اینکه روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده نیز در ارتفاعات مازندران در ساعات بعدازظهر احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: دریای خزر نیز از بعدازظهر امروز پنجشنبه بتدریج مواج خواهد شد.
مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران در این اطلاعیه به مسافران و مازنی ها توصیه کرد: در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر، طی طریق کنند.
خودداری از برپایی چادر در دامنه ها و ارتفاعات استان با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و وقوع رعد و برق، خودداری از توقف و اقامت در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها با توجه به امکان بالاآمدن آب و طغیان رودخانه ها، رعایت نکات احتیاطی و ایمنی توسط دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رعد و برق و بارش های رگباری، خودداری از قایقرانی، شنا و کلیه فعالیت های دریایی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا از دیگر توصیه های مدیریت بحران در این اطلاعیه است.
همچنین مدیریت بحران مازندران به تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد: ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمت رسانی را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا