معرفی برترین های رویداد ملی استارتاپی خلاق‌شو

آیین اختتامیه رویداد ملی استارتاپی خلاق‌شو پس از دو روز فعالیت و با معرفی نفرات و شرکت‌های برتر، با حضور خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع، صابری رئیس مرکز حقوقی وزارت علوم، ربانی، رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران، آزادبخت، رئیس بنیاد نخبگان استان، داوران، اساتید، اعضای هیأت علمی، نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علم فناوری مازندران، در این مراسم، خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جریان بازدید از دانشگاه علم و فناوری مازندران، با حضور در این رویداد و در سخنانی کوتاه، ضمن تقدیر از دانشگاه علم و فناوری مازندران به جهت برگزاری رویداد ملی خلاق شو، به حمایت ویژه وزارت علوم از طرح‌های پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان در دوره مدیریت جدید این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: وزارت علوم با ایجاد معاونت مستقل فناوری سعی دارد تا ضمن گسترش شرکت‌های استارت آپی و حمایت از تولید محصولات دانش‌بنیان، گام بلندی در بی‌نیازی کشور از محصولات وابسته و حساس بردارد.

خطیبی با اشاره به ضرورت حمایت از‌ ایده‌های نو و خلاقانه افزود: ضروری است تا از ‌ایده‌های مختلفی که از سوی صاحبان‌ایده ارائه می‌شود حمایت صورت گیرد تا با قرارگیری در مسیر صحیح بتوانند‌ایده خود را به محصول تبدیل کنند طبیعتا همه‌ایده‌ها به محصول تبدیل نخواهند شد اما باید چندین بذر کاشته شود تا یک بذر به محصول ‌ایده‌آل و قابل برداشت منجر شود.

وی در خاتمه ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران، همزمانی بازدید‌ وی از دانشگاه با رویداد ملی خلاق‌شو را به فال نیک گرفت و بر برگزاری چنین رویداد‌هایی در تعامل با معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف تأکید نمود.

در ادامه این مراسم، آزاد بخت، رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران با تشکر از برگزاری منظم و مثال‌زدنی این رویداد، به خلأ ارتباط مؤثر دانشگاه‌ها با بنیاد نخبگان استان اشاره کرد و گفت: بنیاد نخبگان در کشور و استان مازندران امتیازات بسیار ویژه‌ای برای نخبگان و صاحبان فکر و‌ایده در نظر دارد که طرح شهید تهرانی‌مقدم یکی از این طرح هاست. در این طرح، متقاضیان آزمون سراسری که رتبه زیر ۲۰۰۰ دارند می‌توانند از امتیازات آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: این طرح برای مقاطع ارشد و دکتری هم فعال است و متقاضیان می‌توانند دوره خدمت سربازی را در دانشگاه سپری کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران در ادامه افزود: طرح دوم، طرح شهید فخری‌زاده است که متقاضیان و نخبگان دارای ثبت اختراع می‌توانند در سه سطح از مزایای مالی، پشتیبانی و تولید محصول از آن استفاده کنند. لذا از همه‌ی دانشجویان نوورود و نخبگان و صاحبان اختراع و شرکت دعوت می‌شود تا با ثبت نام و بارگذاری اثر خود در سامانه سینا، با همکاری متقابل با بنیاد نخبگان استان، از مزایای طرح‌ها استفاده کنند.

در بخش‌های دیگر این برنامه، کرمانی، مدیر رویداد ملی استارت آپی خلاق شو و نصیر احمدی، دبیر علمی، ضمن ارائه‌ گزارش‌هایی از روند برگزاری این رویداد در دو روز گذشته به طرح برخی از موارد و موانع پیش‌روی شرکت‌ها و افراد صاحب‌ایده از جمله در تعامل با بنیاد نخبگان اشاره کردند.

در خاتمه‌ این آیین، ضمن تقدیر از مدیران و داوران این رویداد ملی و تجلیل از غرفه‌های برتر نمایشگاه دستاورد‌های دانش‌بنیان افراد، شرکت‌ها، مؤسسات و دانشگاه‌های منطقه، از نفرات برتر این رویداد و شرکت‌های صنعتی نمونه تقدیر شد که اسامی آن به شرح ذیل است:

بخش‌ ایده‌های برتر دانشجویی:

۱. حسین اسماعیلی

۲. محمد جعفری فوتمی

۳. کمیل صادقی

بخش‌ ایده‌های برتر صنعتی:

۱. شرکت زیست بهپویان طبرستان آمل

۲. واحد آزمایشگاهی مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش

۳. واحد آزمایشگاهی مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش

غرفه‌های ممتاز نمایشگاه دستاورد‌ها:

۱. دانشگاه علمی کاربردی بهشهر

۲. میراث تاریخی بهشهر

۳. شرکت نرم‌افزاری شایا

گفتنی است در بخش پایانی آیین اختتامیه این رویداد ملی، معاون وزیر علوم با همراهی ریاست و مدیران دانشگاه از نمایشگاه دانشگاه‌ها، صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا