رفع چالش‌های بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران

جلسه حل و فصل مشکلات بیمه ای شرکت‌های دانش بنیان استان مازندران با حضور نماینده معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، معاونت بیمه‌ای اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران و رئیس اداره درآمد استان برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این جلسه مشکلات و مسائل بیمه ای چهار شرکت دانش بنیان طرح و پس از بررسی جوانب مختلف موضوع با مساعدت و همراهی مدیران و کارشناسان اداره کل تامین اجتماعی استان، مشکلات بیمه ای دو شرکت از چهار شرکت مذکور که در جلسه حضور یافتند و یک شرکت دانش بنیان خراسان جنوبی که قراردادهایی در آمل و ساری داشتند از طریق تماس تلفنی، پیگیری شد.

یک شرکت نیز با پیگیری های لازم و گرفتن مشاوره قبل از جلسات حضوری، موفق به حل مشکل شرکت خود شده بود. مساعدت در خصوص حضور کارکنان خانم در ردیف پیمان، تقسیط بدهی های قطعی و اعتراض به بدهی قطعی نشده، بدهی در خصوص بازنشستگی های پیش از موعد نیروهای کاری و ثبت سختی زیان آور، مشکل در صدور مفاصاحساب، مشکل در فهرست نیازمندی‌های بیمه نیروهای دورکار و خارج از کشور و بدهی های مربوط  به آن از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

طرح غربالگری و پایش مسائل بیمه ای شرکت‌های دانش‌بنیان همزمان با کل کشور از ابتدای سال جاری در سطح استان مازندران نیز اجرایی شد که طی آن، 127 شرکت پایش شده و پنج مسئله بیمه‌ای از سوی شرکت‌ها مطرح شد که بخش عمده ای از این مسائل، طی جلسات آنلاین که به صورت اختصاصی با حضور نمایندگان شرکت‌ها و مشاوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، برطرف شد و از این تعداد، چهار مورد، نیازمند مساعدت ویژه اداره کل تامین اجتماعی استان بود.

رسیدگی به مسائل بیمه ای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، محدود به زمان خاصی نبوده و شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به این آدرس درخواست مشاوره بیمه تامین اجتماعی را ثبت خدمت کنند تا از خدمات مشاوره رایگان مرکز توانمندسازی بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا