راکتور ذخیره بلند مدت انرژی خورشیدی به زودی در قزوین رونمایی می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، مخترع این ژنراتور در نشست خبری که به منظور معرفی آن برگزار شد،گفت: این راکتور که از طریق شیمیایی و فیزیکی برای ذخیره بلند مدت بخار خورشیدی کار می کند هم اکنون 90 درصد پیشرفت داشته و به زودی با تکمیل آن رونمایی خواهد شد.
سیده رقیه جلالی درباره این راکتور افزود: به دلیل وجود اشعه زیاد خورشید در تابستان،این اشعه با فعل و انفعالات فیزیکی و شیمیایی در راکتور خورشیدی، بخار 300 درجه را ذخیره و در زمستان که اشعه خورشید کم است از این گرما در نقاط مختلف استفاده می شود.
وی اضافه کرد: از این سیستم می توان برای گرمایش تمام محیط ها اعم از مسکونی،تجاری؛دستگاه های اداری و گلخانه ها، تنظیم دما و رطوبت استفاده کرد.
جلالی،گلخانه ها را یکی از مکان های مناسب برای استفاده از این سیستم معرفی کرد و ادامه داد: این راکتور در گلخانه ها می تواند اکسیژن و دی اکسید کربن و گرما را تنظیم کند.
وی گفت: سیستم پارابیولیک که تنها سیستم اختراعی در دنیاست، ماده سیال حرارتی را گرفته و به طور هوشمند تبدیل به بخار 300 درجه با 32 بار فشار می کند.
این مخترع ایرانی، ذخیره گرمایش درمدت هشت ماه را مهم ترین ویژگی این سیستم عنوان کرد و ادامه داد: به علت تامین قطعات، قیمت تمام شده محصول اولیه 10 میلیارد ریال است که اگر به تولید انبوه برسد قیمت به یک چهارم کاهش می یابد.
جلالی با اشاره به اینکه سیستم راکتور خورشیدی نیاز به تعمیر ندارد،گفت: این سیستم تا 40 سال قابل استفاده می باشد.
وی افزود:با توجه به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری این محصول می تواند با رسیدن به مرحله تولید انبوه و صادرات در تحقق شعار سال کمک می کند.
جلالی دانش آموخته از کشور آلمان و مخترع و مبتکر ایرانی و عضو انجمن مخترعان کشور و صاحب امتیاز 6اختراع و صاحب برند فلکمن در ایران و آلمان است.
اختراع سیستم پکیج آبگرم یکپارچه خورشیدی ،سیستم پکیج خورشیدی فولکمن جهت گرمایش کف استخر و ساختمان ها، سیستم تامین آبگرم،راکتور خورشیدی،سیستم سهموی تولید بخار و برق خورشیدی،بخاری خورشیدی و سیستم تسویه آب دریا از اختراعات وی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا