راه حل استارتاپی برای گره گشایی از مشکلات روستاها

در این رویداد که حدود سی نفر از دهیاران منتخب استان حضور نیز داشتند غریب اشاره کرد، باید مسائل روستا و دلایل مهاجرت از روستا به شهرها توسط نخبگان روستایی و دهیاران احصا شود و راه حل برون رفت از مشکلات روستا توسط همین افراد و نخبگان روستایی و دستگاههای اجرایی ارائه شود. دستگاههای اجرایی هم همواره در کنار مردم خواهند بود و برای حل مشکلات کمک خواهند کرد.

ایجاد گفتگوی صمیمانه در مورد مسائل روستا باید بین دهیاران و مردم و دستگاههای اجرایی شکل بگیرد تا همگی فهم مشترکی از موضوع پیدا کنند.

بابااولادی، مدیر خانه خلاق و نوآوری در این باره گفت: در این راستا با هماهنگی های ایجاد شده با پارک علم و فناوری استان و خانه خلاق سعدالسلطنه که پیشرو در عرصه صنایع خلاق در سطح استان و کشوری می‌باشد  نخستین رویداد استارت آپی گردشگری روستایی  با رویکرد شناخت پتانسیل نوآورانه و خلاق روستاها برگزار گردید.از اهداف اصلی خانه خلاق استان قزوین شناخت و جذب ایده های نوآورانه و خلاق در عرصه صنایع خلاق می باشد که از مهمترین وظایف در ساختار سازی اقتصاد فرهنگ و هنر در سطح کلان میباشد.

در این رویداد که با هدف ترویج فرهنگ نوآوری در میان دهیاران و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، 8 تیم در سه حوزه اصلی محیط زیست روستا، مدیریت روستا و عوامل مهاجرت از روستا به حل مساله و رقابت پرداختند. این رقابت با همراهی و راهنمایی متخصصین کسب و کار و نمایندگان مطلع دستگاههای اجرایی همراه بود. این رویداد با تکمیل نمودن بوم کسب و کار اجتماعی انجام شد و در ادامه تیم ها از ایده های خود در حضور مدیر کل دفتر روستایی، نمایندگان دستگاههای اجرایی و هیات داوران دفاع کردند. در پایان داوری ایده ها صورت پذیرفت و از سه تیم برتر با جوایزی از طرف پست بانک استان، تقدیر بعمل آمد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا