آغاز رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک

رویداد سوم صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست بوم فناوری با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و بیش از ۵۰۰ نفر از صنعتگران، کارآفرینان، روسای پارک های علم و فناوری، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه دانش‌بنیان روز پنجشنبه در هتل ارم تهران آغاز شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری قزوین، رویداد سوم صنعت دانش‌بنیان با هدف حرکت به سمت اکوسیستم دانش‌بنیان صنعت محور و دارای قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، عزیزالله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین و ۲۶۸ شرکت دانش‌بنیان، فناور، عاملین خوشه کسب و کار، کلینیک‌های کسب و کار و فن‌بازار با همکاری وزارتخانه‌‌های صنعت، معدن و تجارت؛ علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

علاوه بر رفع موانع رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، هدایت آن‌ها به حل مسائل ملی و بین المللی شدن، پیوند میان شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان، و ارتقای تحقیق و توسعه در بنگاه‌های بزرگ از جمله راهبردهای کلان این رویداد است.

توسعه زیرساخت زیست بوم‌فناوری به مساحت ۲۱۸ هکتار در ۱۷ استان در قالب پردیس فناوری با رونمایی و مبادله مجوز پردیس‌های فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و وزارت علوم در این رویداد  مبادله خواهد شد.

همچنین؛ ۱۷ قرارداد به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال در  رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست بوم فناوری منعقد می‌شود.

تفاهم نامه همکاری در زمینه استقرار طرح بهینه‌سازی و متناسب‌سازی مصرف انرژی در صنایع کوچک با استفاده از راهکارهای مدیریت تجمیعی؛ طراحی و پیاده‌سازی دیسپاچینگ و مدیریت هوشمند؛  همکاری دانشگاه صنایع و معادن ایران و خوشه کفش تبریز؛ و توسعه و پشتیبانی مفاهیم صنعت ۴ نرم‌افزار در راستای ارتقای نرم‌افزارهای مبتنی بر انقلاب صنعتی چهارم در این رویداد امضا و مبادله می‌شود.

موافقتنامه همکاری مشترک چهار جانبه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران  و مجتمع کشتکار ری در زمینه توسعه زیست بوم نوآوری دانش‌بنیان با ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی امضا خواهد شد.

شایان ذکر است در رویداد سوم صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست بوم فناوری ، بیستمین فن بازار منطقه‌ای در استان تهران در جهت تکمیل ۳۱ فن بازار منطقه‌ای کشور افتتاح می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا