تایجاد خانه فناور محیط زیست در پارک علم و فناوری قزوین

رئیس پارک و علم و فناوری قزوین در حاشیه افتتاح خانه فناور محیط‌ زیست استان قزوین گفت: نبود خانه فناور محیط‌ زیست از جمله چالش‌های موجود در استان قزوین بود و امیدواریم با راه‌اندازی این مجموعه حرکت رو به جلویی در بهبود وضعیت زیست‌بوم استان قزوین و استقرار پایدار مشاغل دانش‌بنیان سبز و طبیعت‌محور آغاز شود.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری قزوین، جعفر احمدی، رئیس پارک در این جلسه، تصریح کرد: در استان قزوین خطرات زیست‌محیطی در اشکال مختلف به عینه دیده می‌شود و ما نیز به آن آگاه هستیم و در همین راستا باید از مراجع علمی و تخصصی مرتبط با محیط زیست در استان قزوین به منظور تسهیل امور حداکثر استفاده را ببریم.

وی همچنین ادامه داد: در سطح کشور و در اسناد بالا‌دستی محیط‌زیست، قوانینی وجود دارد که مشکلاتی را برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای ورود به بازار کار و تولید نمونه تجاری از نظر دریافت مجوز در محیط‌زیست و استاندارد ایجاد می‌کند که این مهم برای شرکت‌های نوپا و تازه کار می‌تواند دست‌اندازی بلند باشد.

این مقام مسئول با اشاره به خوب بودن ماهیت طرح اظهار کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های فناور و دانش‌بنیان موجود در استان قزوین برای بسط و گسترش آن استفاده کرد.

معاون آموزشی و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست کشور نیز در این جلسه گفت: بنابر توصیه‌های رئیس جمهور، توسعه در حوزه محیط‌زیست باید همواره دست مایه کار قرار گیرد و در همین راه، بحث ارتباط دانش‌بنیان‌ها با دانشگاه، صنعت و محیط‌زیست باید بیش از پیش صورت گیرد.

نوراله مرادی همچنین ادامه داد: در سنوات گذشته این ارتباط کم‌ رنگ بوده و با فعالیت‌ها و پیگیری‌هایی که در این مدت صورت گرفته است توانسته‌ایم گره‌ای از مشکلات بگشائیم.

وی با اشاره به اینکه فلسفه خانه فناور مبتنی بر گره‌گشایی است و از آن به عنوان یک نقطه اتکا برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و زمینه‌سازی برای حل معظلات محیط‌زیستی استفاده می‌شود، اظهار کرد: باید به فکر محیط‌زیست باشیم و بهترین راه برای رسیدگی به این مهم استفاده از دانش‌بنیانی‌ها است و باید بستر و شرایط آن نیز فراهم شود، همچنین در همین راستا نباید از سرمایه نیروی انسانی موجود در کشور غافل شویم.

این مقام مسئول اضافه کرد: عزم خود را بر انجام کار جدی نهاده‌ایم و برای جلسات بی‌بازده دیگر وقتی وجود ندارد.

معاون آموزشی و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست کشور با بیان اینکه در این خانه فناور باید کشش و همکاری دو طرفه باشد، گفت: خلق ایده‌های جدید که راه حل انجام امور باشد یکی دیگر از ظرفیت‌های خانه‌های فناور است.

مرادی ادامه داد: آماده پذیرش هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیانی هستیم که بتواند درمانی بر دردهای موجود در حوزه محیط‌زیست باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم خانه فناور محیط‌زیست استان در پارک علم و فناوری قزوین افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا