قزوین هاب صنعت شتاب دهنده کشور می شود

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری قزوین، مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان قزوین و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده عصر روز چهارشنبه با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین، سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، قاسم زاده رئیس دانشگاه بین المللی، مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی و پژوهشگران و محققان دستگاههای اجرایی و واحدهای صنعتی استان در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.  

جعفر احمدی در این نشست اظهارداشت: با حمایت استاندار قزوین؛ شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه علمی استان هستیم و با اقدامات انجام شده رتبه پارک علم و فناوری قزوین از سطح سه به دو ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: گسترش شرکت های دانش بنیان و ارتقای رتبه دانشگاه بین المللی، ردیف دار شدن طرح سرچشمه نور، افتتاح مرکز پرتودهی چشمه نور، از کارهای بزرگی است که قزوین را به «هاب صنعت شتاب دهنده کشور» تبدیل خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین یادآورشد: ورود عالمانه در عرصه علم و فناوری با حمایت های جدی مدیریت استان توانسته روند حرکت در مسیر علمی را هموار و تسریع کند و آینده درخشانی در انتظار استان است.

احمدی اظهارداشت: برای پیشرفت کشور به نقش آفرینی بیشتر شرکت های دانش بنیان و فناور در استان نیاز داریم و این کار مستلزم ایجاد بستر مناسب با ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و دقیق است.

این مسئول بیان کرد: با داشتن بانک اطلاعاتی کامل از نخبگان و ایده پردازان می توانیم از ظرفیت نخبگان و دانشمندان جوان خود در کارها بیشتر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: می توانیم بخشی از پژوهش هایی که به دلیل کاربردی نشدن در داخل در اختیار غربی ها قرار گرفته در اختیار بگیریم و به صورت کاربردی مورد استفاده قرار دهیم.

احمدی تصریح کرد: رویکرد ما این است تا از طرح های پژوهشی در مسائل کلان انسانی با کمک نخبگان استفاده منطقی کنیم و به نیازهای کنونی پاسخ دهیم.

وی اضافه کرد: دردو سال اخیر، سرعت تولید مقالات داخلی ارائه شده در محافل و مجلات علمی جهان افزایش یافته و جای خرسندی است که چهار عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در ردیف یک درصد دانشمندان برتر قرار گرفته اند و 11 پژوهشگر پر استناد جهان نیز از این دانشگاه برگزیده شدند که افتخاری ارزشمند است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین در ادامه بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری شتاب پیشرفت علمی کشور، چند برابر جهان است و در نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی و عمل جراحی های دشوار و درمان ناباروری به جایگاه برتر رسیده ایم.

وی بیان کرد: در 14 رشته مرجعیت علمی داریم که بزودی آنها را تبدیل به ثروت کرده و آثارش را در سفره مردم خواهیم دید.

احمدی افزود: نمایشگاه هفته پژوهش امسال پربارتر از سالهای گذشته برگزار شد که پارک علم و فناوری با حضور 20 شرکت و 40 محصول در نمایشگاه حضور یافت و همه دانشگاهها نیز حضور پر رنگ داشتند و بخشی از دستاوردهای پژوهشی خود را عرضه کردند.

این مسئول یادآورشد: رونمایی از چهار محصول دانش بنیان با حضور معاون وزیر علوم، برگزاری تور سه روزه فنآوری و بازدید 13 هیئت 50 نفره از دانش آموزان و دانشجویان از نمایشگاه پژوهش، برپایی چهار کارگاه تخصصی و امضای تفاهم نامه با دانشگاهها از برنامه های هفته پژوهش بود.

وی بیان کرد: راه اندازی چهار مرکز رشد در شهرستانهای البرز، تاکستان، بویین زهرا و آبیک و برگزاری ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور معاون وزیر علوم و حمایت از زنجیره تولید از دیگر اقدامات مهمی است که در هفته پژوهش در استان رقم خورد که این کارها در زیست بوم فناوری استان تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه از 80 نفر از پژوهشگران، واحدهای صنعتی برتر، دانش آموزان و معلمان فعال در عرصه پژوهش و تحقیق، غرفه برتر در دانشگاه پژوهش و فناوری، دستگاه اجرایی برتر، دانشگاه برتر استان تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا