امام جمعه شیراز:
کارگران سربازان جنگ اقتصادی، معلمان سربازان جنگ فرهنگی

امام جمعه شیراز، کارگران را به عنوان سربازان جنگ اقتصادی و معلمان را به عنوان سربازان جنگ فرهنگی توصیف کرد و از آنان خواست که در مبارزه در این دو عرصه به کشور کمک کنند.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت‌الله دژکام امروز، ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به این موضوع اشاره کرد که علاوه بر جنگ نظامی، جنگ اقتصادی نیز امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید برای تثبیت جایگاه اقتصادی کشور تلاش کنیم.

او بیان کرد: جنگ فرهنگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در این عرصه باید مقاومت نشان دهیم و جایگاهمان را در دنیا تثبیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، کارگران را به عنوان سربازان جنگ اقتصادی و معلمان را به عنوان سربازان جنگ فرهنگی توصیف کرد و از آنان خواست که در مبارزه در این دو عرصه به کشور کمک کنند.

امام جمعه شیراز پنجمین راهکار را اصلاح الگوی مصرف و ششمین مورد را ترویج فرهنگ عنوان کرد و افزود: فرهنگ کار در عرصه جنگ فرهنگی هم مطرح است و باید سند فرهنگ کار به میدان آورد.

وی با بیان اینکه هفتمین راهکار ایجاد اشتغال است، افزود: وضع ما در ایجاد اشتغال بد نیست اما باید برای فارغ‌التحصیلان جویای شغل تلاش زیادی کنیم تا اشتغال ایجاد شود.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه هشتمین راهکار هم مبارزه با فساد اقتصادی است، گفت: در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی جدای از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب یک فرمان ۸ ماده‌ای صادر کردند. روز گذشته هم رئیس جمهور گفتند که در مبارزه با فساد با هیچ‌کس تعارف نداریم و باید جدی دنبال شود. رهبر معظم در این فرمان ۸ ماده‌ای فرموده‌اند همه حتی کسانی که منصوب از طرف رهبری هستند، باید کارشان شفاف باشند و پاسخ دهند. فساد یک‌باره رخ نمی‌دهد و اژدهای هفت سر است و یک سر آن را بزنیم یک سر دیگر در می‌آورد و باید با فساد مبارزه شود.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: از این جهت در چارچوب فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم، حامی دولت و دستگاه‌های قضایی و مقننه برای مبارزه با فساد هستیم و محکم با مفسدان و کسانی که وضع اقتصادی کشور را به‌هم‌ می‌ریزند مخالف هستیم و اعلام انزجار می‌کنیم.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خودبه اهمیت مبارزه با فساد اقتصادی پرداخت و اشاره کرد: این مبارزه جدای از سیاست‌های کلی اقتصاد، به دستور رهبری انجام می‌شود و فرمان ۸ ماده‌ای صادر شده است که تأکید بر شفافیت و پاسخگویی دارد. همچنین، او اهمیت روزهای پیش‌رو را برجسته کرد و به ارج معلمان و نقش آن‌ها در تربیت نسل جوان اشاره کرد. این بیانات نشان می‌دهد که بخش‌های مختلف جامعه متحد شده‌اند تا با همکاری و تلاش مشترک، مشکلات موجود را حل کنند و به سمت پیشرفت و توسعه پیش بروند.

به گفته امام جمعه شیراز، در برش استانی نقشه مهندسی کشور اولین مسئله‌ای که مدنظر قرار گرفته است سبک زندگی اسلامی و ایرانی است. اگر فرزندان ما بزرگ شوند و تفاوت بین مرز ایران همیشه پایبند به فرهنگ و ارزش‌ها و آن طرف که از قدیم مخالف ارزش‌های اصیل انسانی بوده‌اند، را نفهمند و در رفتار خود نشان ندهند، ضرر بزرگی کرده‌ایم.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی خاطر نشان کرد: نباید فرزندان خود را مطابق فرهنگ کسانی که به اسرائیل موشک می‌دهد تا سفارت ایران را خراب کند، تربیت کنیم بلکه باید مطابق فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خودمان تربیت کنیم و این کار معلمان است.

آیت‌الله دژکام با ابراز امیدواری از اینکه سند تعلیم و تربیت و سند نقشه مهندسی استان فارس اجرایی شود، بر ضرورت توجه به این مسئله در سال ۱۴۰۳ تأکید کرد و افزود: مسلما از نظر صنفی هم معلمان و هم کارگران خواسته‌هایی دارند که در راستای عدالت است و باید هر چه در راستای عدالت است، حمایت کنیم چون اگر حمایت نکنیم پیرو قرآن نیستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا