برگزاری 8 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه علمی کاربردی لرستان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، سعید فرح بخش در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: باید ٧٠ درصد دوره کاردانی و ٣٠ درصد کارشناسی در دانشگاه‌های علمی کاربردی  باشد و ما در سالجاری به جد دنبال بیاده کردن این رویکرد در مراکز استان هستیم.

وی اضافه کرد: توزیع متوازن مقاطع تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی منطقی نیست و سعی داریم با حذف رشته‌هایی که کاربردی نیستند، این توزیع را ساماندهی کنیم.

فرح بخش با اشاره به گسترش تعداد رشته‌های مرتبط با بخش صنعت، یادآور شد: ایجاد زمینه برای توسعه مراکز رشد و خوشه‌های فناوری از اهم برنامه‌های دانشگاه در سالجاری است.

وی با بیان اینکه امسال ٣ خوشه مرکز رشد در استان راه اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: دفاتر کارآفرینی دانشگاه توسعه خواهند یافت و در تمام مراکر این دفاتر را ایجاد می‌کنیم.

فرح‌بخش با اشاره به حمایت از ایده‌های خلاق تصریح کرد: از ایده‌های افراد خلاق استفاده و حمایت خواهد شد، گفت: تعیین صلاحیت حرفه‌ای به عنوان یک رویکرد جدید در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

وی با اشاره به تأسیس رشته‌های جدید در این دانشگاه اظهار کرد: تلاش می‌کنیم مراکز دانشگاه علمی کاربردی لرستان در جهت جامه عمل بوشاندن به بحث تولید و اشتغال، رشته‌های مرتبط با نیاز استان ازجمله هتل‌داری و گردشگری راه‌اندازی کنیم.

فرح‌بخش ادامه داد: ٣١ مرکز علمی کاربردی در سطح استان وجود دارد که ١١ هزار و ٩٧٤ دانشجو در آنها تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستانبا بیان اینکه ٤٢٥١ دانشجوی زن و ٧٧٢٣ دانشجو زن در این دانشگاه تحصیل می‌کنند،خاطرنشان کرد: ٧٦ رشته در مقطع کاردانی و ٦٧ رشته در دوره کارشناسی در این دانشکاه فعال است.

فرح‌بخش با بیان اینکه ٢٩٥٧ مدرس با دانشگاه علمی کاربردی لرستان همکاری می‌کنند، گفت: برای مهرماه آینده ٣٥٠ مدرس به صورت حق‌التدریس در این دانشگاه جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ٣٠ هزار دانش‌آموخته از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند،ادامه داد: بیش بینی می‌شود که اردیبهشت ماه امسال ٨ کرسی آزاداندیشی و عموما با محوریت انتخابات در مراکز علمی کاربردی استان برگزار شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان تصریح کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی فعال خواهیم بود.

وی با تاکید بر کیفیت‌بخشی به مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان، افزود: در این راستا اردیبهشت‌ماه سال‌جاری ١٣ بازدید از مراکز داشته‌ایم.

فرح بخش در پایان خاطرنشان کرد: دو مرکز علمی کاربردی استان از مهرماه سالجاری تا زمانی که ساختمان و فضا فیزیکی مناسبی فراهم کنند، بذیرش دانشجو نخواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا