کسب رتبه نخست دانشگاه لرستان در جذب هیئت علمی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان از کسب رتبه اول این دانشگاه در شاخص تکمیل و ارسال پرونده‌های جذب اعضای هیئت علمی، هم از نظر تعداد و هم از نظر درصد پرونده‌های ارسالی و پیشبرد فرایندهای جذب، در سطح دانشگاه‌های کشور خبر داد.
به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه لرستان، علی میر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، توضیح داد: در ارزیابی وزارت علوم از فعالیت دبیرخانه جذب اعضای هیئت علمی براساس سنجش عملکرد دو سال گذشته {دولت سیزدهم}، این دبیرخانه فعالیت‌های چشمگیری داشته و توانسته است برپایه فراخوان‌های دو سال اخیر، فرایند حذب یکصد نفر را در مدت دو سال طی کند که یک جهش بسیار خوب در جذب اعضای هیئت علمی جوان، متعهد و متخصص بوده است.میر تشریح کرد: جذب یکصد نفر در مدت دو سال با تلاش‌ها و پیگیری‌های نظری، رئیس دانشگاه لرستان و فعالیت دبیرخانه جذب اعضای هیئت علمی این دانشگاه محقق شده است و در شاخص‌های تعداد و درصد پرونده‌های ارسالی به وزارت علوم و پیشبرد فرایندهای جذب، دانشگاه لرستان رتبه اول دانشگاه‌های تابع وزارت علوم را در سطح کشور کسب کرد.

وی افزود: در شاخص سرغت بخشی و پاسخ به پرونده‌های وارده به دبیرخانه جذب، دانشگاه لرستان 88 درصد پرونده‌ها را برای طی مراحل نهایی به مرکز جذب وزارات عتف ارسال کرده و در این شاخص رتبه اول دانشگاه‌های کشور را کسب کرده است که این ارزیابی براساس عملکرد دو سال گذشته صورت گرفته است.

میر ادامه داد:‌ یکی از شاخص‌ها برای ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی هر دانشگاهی، ارزیابی نسبت تعداد اساتید به تعداد دانشجویان است که در این زمینه برای جبران کمبودها، در مدت دو سال گذشته، اقدامات اثرگذاری در زمینه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان صورت گرفته است تا تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه به نسبت تعداد دانشجویان، به استاندارد نزدیک شود.

وی تصریح کرد:‌ اینکه دانشگاه لرستان توانسته است در مدت دو سال، تعداد 100 عضو جدید هیئت علمی جذب کند یک اقدام تحولی در راستای ارتقای جایگاه آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی و پیشرفت هرچه بیشتر این دانشگاه در سطوح ملی و بین‌المللی، محسوب می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه افزود:‌ البته در برخی گروه‌های آموزشی هنوز کمبود عضو هیئت علمی داریم که برنامه‌ریزی شده است با جذب و بورسیه دانشجویان توانمند سال آخر مقطع دکترا، این کاستی‌ها نیز رفع شود.

میر ادامه داد:‌ یکی از اقدامات جدید در مدت دو سال اخیر، ضبط جلسات مصاحبه‌های متقاضیان جذب بوده است تا مصاحبه‌ها هرچه دقیق‌تر و مستندتر باشند.

وی بیان کرد:‌ یکی دیگر از اقدامات در مدت دو سال گذشته این بوده است که دبیرخانه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان تلاش کرد فرایند تبدیل وضعیت‌ها، کوتاه‌تر شود و در این زمینه نیز پیشرفت‌هایی حاصل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا