سعید ایران برای رشد علمی کشور مرز نمی‌شناخت

رییس جهاددانشگاهی لرستان با تأکید بر لزوم واکاوی و بیان ابعاد شخصیت زنده‌یاد کاظمی آشتیانی، گفت: کاظمی آشتیانی برای پیشرفت و رشد علمی کشور حد و مرزی نمی‌شناخت.

به گزارش سیناپرس از  روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، دکتر فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاددانشگاهی لرستان، با اشاره به فرا رسیدن هجدهمین سالگرد درگذشت دانشمند فقید، زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، موسس پژوهشگاه رویان اظهار کرد: این دانشمند بزرگ از مفاخر ایران اسلامی و جهاددانشگاهی است که نشان داد رسیدن به قله‌های علمی هر چند سخت باشد ولی دست‌یافتنی است.

وی با یادآوری اینکه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی هرگز به‌دنبال شهرت نبود، آینده علمی درخشانی برای ایران متصور بود و همیشه بزرگ فکر می‌کرد، ادامه داد: این بزرگ فکر کردن وی بود که به ایران بزرگی داد و نام جهاددانشگاهی را پرآوازه کرد به‌ طوری‌ که امروز پژوهشگاه رویان به‌عنوان یکی از نمادهای پیشرفت و مرجعیت علمی ایران است.

فرامرزیان با اشاره به جایگاه دکتر کاظمی آشتیانی در جهاددانشگاهی، یادآور شد: وی در سال ۷۱ به‌عنوان رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی منصوب شد و تا سال ۸۴ یعنی پایان عمر بابرکتش عهده‌دار این مسئولیت بود.

رییس جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به مجاهدت دکتر سعید کاظمی آشتیانی در تاسیس، شکل‌گیری و تثبیت پژوهشگاه رویان گفت: این پژوهشگاه برای اولین‌ بار در ایران، موفق به درمان ناباروری، تولید، تکثیر و انجماد سلول‌های جنینی شد، پژوهشگاهی که به عنوان یکی از نمادهای پیشرفت کشور در دنیا شناخته شده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دکتر کاظمی آشتیانی، گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت درگذشت زنده یاد سعید کاظمی آشتیانی در سال ۸۴، وی را «دانشمند مؤمن و جهادگر»، «شخصیت ارزشمند»، «کانون امید و ابتکار و نوآوری»، «از فرزندان صالح انقلاب» و «از رویش‌های مبارکی که آینده درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند»، توصیف کردند.

نام دکتر سعید کاظمی آشتیانی با رویان عجین شده است

فرامرزیان با بیان اینکه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی از رویش‌های جهاددانشگاهی و از مفاخر انقلاب اسلامی ایران است، افزود: در دهه ۶۰ بیماران نابارور برای درمان مجبور بودند به خارج از کشور بروند اما امروز، شاهد هستیم نه‌تنها زوج‌های نابارور برای درمان به خارج کشور نمی‌روند، بلکه زوج‌هایی از کشورهای دیگر برای درمان ناباروری به ایران می‌آیند.

رییس جهاددانشگاهی لرستان با یادآوری اینکه دکتر کاظمی آشتیانی برای پیشرفت و رشد علمی کشور حد و مرزی نمی‌شناخت، گفت: نام دکتر سعید کاظمی آشتیانی با رویان عجین شده است، اما وی در کنار درمان ناباروری در خصوص شبیه‌سازی حیوانات هم موفق شد نام ایران را در شمار کشورهای دارنده علم شبیه‌سازی حیوانات قرار دهد.

وی به لزوم تبیین و واکاوی ابعاد مختلف شخصیت ارزشمند زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی به عنوان یک شخصیت مورد تأیید و توجه مقام‌ معظم رهبری برای الگوبخشی به نسل جوان تأکید کرد و گفت: در آستانه هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی پویش سعید ایران توسط جهاددانشگاهی در حال برگزاری است که می‌تواند در کنار معرفی بیشتر پژوهشگاه رویان به عنوان خدمت ماندگار زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در معرفی ابعاد مختلف شخصیتی این دانشمند ممتاز و پرآوازه نقش مهمی داشته باشد.

فرامرزیان با تأکید بر اینکه هنوز بخش‌های مختلف جامعه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی را نمی‌شناسند، گفت: در پویش سعید ایران تلاش شود ابعاد شخصیت این دانشمند بزرگ برای مردم بیان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا