مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان توسعه یابد

یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران استانی برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاد دانشگاهی لرستان، دکتر فرهاد فرامرزیان، رئیس این واحد در این جلسه با اشاره به نفش‌آفرینی جهاددانشگاهی در درمان ناباروری و جوانی جمعیت که از مباحث مورد تاکید مقام‌ معظم رهبری است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۷ هزار زوج به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان مراجعه کرده و بانک اطلاعاتی آنان موجود است.

وی ادامه داد: طرح توسعه مرکز درمان ناباروری این واحد در فضایی به مساحت ۷۵۰ متر در دست اقدام است که در این راستا شاهد تعامل سازندۀ استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هستیم.

فرامرزیان خاطرنشان کرد: مدت زمان مطلوب باروری از نظر متخصصان ۲۵ تا ۳۵ سال است که امروزه به دلایل مختلف شاهد افزایش سن ازدواج هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: تحقیقات گسترده پزشکی ثابت کرده که بارداری پس از ۴۰ سالگی با افزایش احتمال تولد فرزند با نقایص ژنتیکی و مادرزادی همراه است و در این راستا مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان با فریز تخمک، اسپرم و جنین می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.

فرامرزیان افزود: زوج‌هایی که به دلایلی می‌خواهند دیرتر صاحب فرزند شوند، ممکن است قدرت باروری‌شان کاهش پیدا کند. آنان می‌توانند جنین خود را فریز کرده و چند سال بعد از همان جنین‌ها برای فرزنددار شدن خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا