ذخیره‌سازی 650 نمونه خون بندناف رویان در کردستان

سحر نجفی، در گفت‌و‌گو باایسنا، از ذخیره سازی 65 هزار نمونه خون بندناف رویان در کشور خبر داد و اظهار کرد: از سال 88 تاکنون 650 نمونه خون بندناف رویان در کردستان ذخیره سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم استان از ذخیره سازی خون بندناف در سال های اخیر مطلوب بوده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 100 نمونه خون بندناف در استان ذخیره سازی شده است.نجفی عنوان کرد: امیدواریم با بالا رفتن سطح آگاهی و اطلاع رسانی مطلوب خانواده‌های کردستانی از ذخیره سازی خون بند ناف، این آمار در سطح استان افزایش یابد.

وی عنوان کرد: خون بندناف مملو از سلول‌های بنیادی خون ساز است که در بیماری‌هایی با منشاء خونی مانند تالاسمی، بیماری نقص سیستم ایمنی و … به دلیل سلول‌های بنیادی کاربرد فراوانی دارد.

مسئول بانک خون بند ناف رویان استان کردستان با اشاره به گزارش مدیرعامل بانک خون بندناف پژوهشگاه رویان در گردهمایی سالانه نمایندگی های کشور، اعلام کرد: براساس این گزارش امسال در سطح کشور از سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای درمان و بهبود شرایط بیمارانی که مبتلا به بیماری فلج مغزی هستند، استفاده شده است.

وی عنوان کرد: همچنین تاکنون در سطح کشور نزدیک به هفت نمونه در بانک عمومی ذخیره و شش نمونه از سلول های بنیادی ذخیره شده در بانک خصوصی پیوند داده شده است.

نجفی بیان کرد: نتایج پیوندها در کشور کاملا رضایت بخش بوده و یکی از این پیوندها مربوط به شخص مبتلا به سرطان خون بوده که در سایه این پیوند، شخص بیمار به صورت کامل بهبود یافته است.وی با اشاره به گردهمایی امسال نمایندگان بانک خون بندناف رویان در تبریز اظهار کرد: در این مراسم از نمایندگی‌های برتر کشور تجلیل به عمل آمده است.

مسئول بانک خون بند ناف رویان استان کردستان یادآور شد: در این مراسم نمایندگی‌های بانک خون بندناف رویان استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و کردستان به عنوان دفتر نمایندگی برتر در سطح کشور برگزیده شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا