گیاهانی که امواج مضر الکترومغناطیسی را از بین می ‌برند

به گزارش سیناپرس، اگر به دنبال راهی برای رهایی و از بین بردن این امواج در محیط کار یا منزل تان هستید، می توانید از گیاهانی استفاده کنید که  ضمن زیبایی بخشیدن به محیط، کاهش استرس و افزایش انرژی و ایجاد هوای مطلوب باعث می شوند تا امواج مضر الکترومغناطیسی از بین ببرند. در این مقاله 10 مورد از این گیاهان را معرفی می کنیم.

1- کاکتوس: کاکتوس ها یکی از بهترین جذب کننده های اشعه مضرهستند؛ طبق مطالعات ناسا، کاکتوس به عنوان یک جاذب کارآمد امواج رادیواکتیو شناخته می شود. این گیاه می تواند پرتوهای برج های تلفن و اشعه های رایانه جذب کند. از سوی دیگر نگهداری آن بسیار آسان است و هر روز نیاز به آبیاری ندارد. تنها کافی است در محیط گرم و پر نور قرار بگیرد.

2- لوتوس: گل سنگ لوتوس یا ساکولنت از نظر ظاهری شبیه کاکتوس است اما از نظر بیولوژیکی کمی با آن تفاوت دارد. این گیاه نیز به خوبی اشعه های مضر را جذب می کند؛ میزان جذب کنندگی امواج آن به اندازه سایزش بستگی دارد. این گیاه همچنین مراقبت راحتی دارد و نیاز به نور کمی دارد و زیاد آب نمی خورد؛ فقط باید هر 2 یا 3 روز کمی آن را آبیاری کنید.

3- آلوئه ‌ورا: آلوئه ‌ورا جدا از خاصیت دارویی، قدرت جذب مقادیر زیادی از پرتوهای مضر اطراف ما را دارد. همچنین هوای داخل منزل را به خوبی تمیز و کربن دی اکسید را به خود جذب و آن را به اکسیژن تبدیل می کند. از اینرو داشتن چندین گیاه آلوئه ورا در سراسر خانه یک راه عالی برای محافظت در برابر اشعه و تمیز نگه داشتن هوا است. این گیاه در نور غیرمستقیم بهترین رشد را دارد بنابراین حتما آن را باید به اندازه کافی دور از پنجره نگه دارید تا هر روز چندین ساعت را در سایه باشد. همچنین گیاه آلوئه ورا را باید در گلدان های بزرگ و با کیفیت بکارید. گلدان این گیاه باید زهکشی مناسبی هم داشته باشند زیرا باقی ماندن آب زیاد باعث پوسیدگی و پژمردگی این گیاه می شود.

4- سانسوریا: سانسوریا ( گل ماری) از دیگر گیاهانی است که اثر زیادی در جذب امواج الکترومغناطیسی مضر دارد. سانسوریا همچنین با تبدیل CO2 به اکسیژن باعث می‌ شود شما از هوای پاک ‌تر بهره‌ مند شوید. این گیاه مانند کاکتوس نیازی به آبیاری مداوم ندارد، فقط کافی است هفته ‌ای یکبار آن را آبیاری کنید. هنگام آب دادن به گیاه، مراقب باشید تا آب روی برگ ‌ها نریزد چون باعث پوسیدگی در برگ می شود.

5- پیچک: پیچک یکی از بهترین جذب ‌کننده‌ های پرتوی موجود در محیط است. همچنین یک تصفیه ‌کننده قوی هوا به شمار می ‌رود و می تواند 90 درصد بنزن موجود در هوا را در عرض 24 ساعت جذب کند. این گیاه با از بین بردن دی ‌اکسیدکربن، مونو کسیدکربن و فرمالدئید، کیفیت هوا را افزایش می دهد. برای نگهداری پیچک از ظرفی استفاده کنید که آب راکد نماند زیرا مانند آلوئه ورا می پوسد. این گیاه در شرایط نیمه خشک علمکرد بهتری دارد بنابراین هر زمان خاک سطحی آن خشک بود، آن را آبیاری کنید.

6- گیاه گندمی: گیاه گندمی(عنکبوتی) از نظر ظاهری شبیه به سانسوریاست اما برگ ‌های آن تمایل دارند به جای آنکه مستقیم رو به بالا رشد کنند مانند آبشار به اطراف سرازیر شوند. این گیاه می تواند گازهای مضر را از بین ببرد و اشعه های دستگاه های الکترونیکی را جذب می کند. همچنین نگهداری آن بسیار آسان است. گندمی نیز مانند سنسوریا باید در نور غیر مستقیم نور قرار گیرد زیرا تابش نور مستقیم خورشید و گرما باعث سوختگی برگ های او می شود.

7- سرخس مارچوبه: سرخس مارچوبه خواص آنتی اکسیدانی بسیار زیادی دارد و گیاهی نیرومندی برای جذب امواج الکترومغناطیسی است. این گیاه نیز نیاز به محیط مرطوب برای بقا دارد و عاشق آب است، بنابراین همیشه آن را هیدراته نگه دارید و هر روز آن را آب دهید.

8- کائوچو: کائوچو خواص رادیو اکتیویی دارد و در هر جایی که نگهداری شود، می‌ تواند امواج الکترومغناطیسی را جذب ‌کند. همچنین کائوچو خاصیت تصفیه ‌کنندگی هوا را نیز دارد. از سوی دیگر، قرار دادن تعدادی از آن در خانه به خوبی می تواند حشرات مضر را از بدن شما دور کند. این گیاه ترجیح می دهد که در یک مکان نگهداری شود که دارای نور غیر مستقیم است و دمای خنک تری دارد؛ باید کائوچو را در اتاق نگهداری کنید که جریان هوا به خوبی در آن رد و بدل شود.

9- سبزی خردل: سبزی خردل ضمن داشتن مواد مغذی و ویتامین A و ویتامین C و بتاکاروتن، برای محافظت در برابر اشعه الکترومغناطیسی نیز بسیار مفید است. همچنین خاصیت تصفیه هوای محیط را نیز دارد. نگهداری در یک منطقه آفتابی با سایه جزئی و تامین مواد مغذی، بهترین راه برای مراقبت از آن است. این گیاه به آب کافی برای رشد نیاز دارد.

10- برگ بتل دافع هیدروکسیل: گیاه برگ بتل ضمن ظاهری زیبا، توانایی قوی در جذب امواج الکترومغناطیسی دارد؛ این گیاه به علت داشتن خواص دفع هیدروکسیل و سوپر اکسید است، می تواند اشعه ها را از داخل هوا حذف کند. علاوه بر آن، گیاه برگ بتل می تواند گازهای مضر را نیز به خود جذب کند و هوای محیط را مطبوع سازد. البته نگهداری از گیاه برگ بتل کمی دشوارتر است زیرا نیاز به آبیاری منظم دارد. خاک این گیاه باید همیشه مرطوب باشد و در سایه نگه شود تا خطر سوختن برگ‌ ها از آفتاب به حداقل برسد.

گزارش: بیتا اکبری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا