نوع زندگی شما زمان مرگتان را پیش بینی می کند

به گزارش سیناپرس، تیمی از دانشمندان کانادایی موفق شده اند یک سیستم محاسبه گر یا به عبارتی ماشین حساب آنلاینی ایجاد کنند که می تواند به پیش بینی زمان مرگ افراد میان سال و مسن کمک کند. این سیستم بر اساس داده های نزدیک به نیم میلیون نفر تهیه شده است.

پژوهشگران می گویند این امر به درک نیازهای در حال تغییر افراد مسن کمک کرده و به خانواده های آنها در برنامه ریزی نحوه رسیدگی به مراقبت از آنها یاری می رساند.

این داده ها بر اساس اطلاعات جمع آوری شده  مربوط به بیش از ۴۹۱ هزار فرد مختلف است که بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ از مراقبت های خانگی استفاده کرده و  به طور خاص بر افرادی تمرکز دارد که احتمال دارد در پنج سال آینده جان خود را از دست بدهند. در این مطالعات افراد مختلفی حضور داشتند که امید به زندگی آن ها از ده سال تا چهار هفته محاسبه شده بود.

بیشتر بخوانید؛

10 سال زودتر از مرگتان باخبر شوید

مرگ از دیدگاه علم چگونه است؟

طی این مطالعات، پژوهشگران از افراد شرکت کننده می پرسند آیا بیماری هایی مانند سکته مغزی ، زوال عقل یا فشار خون بالا در آنها تشخیص داده شده است یا خیر و آیا توانایی آنها در انجام وظایف در سه ماه گذشته کاهش یافته است یا نه؟

پژوهشگران همچنین از آنها در رابطه با مواردی همچون توانایی تصمیم گیری و اینکه آیا دچار استفراغ ، تورم ، تنگی نفس ، کاهش وزن برنامه ریزی نشده ، کم آبی بدن یا کاهش اشتها شده اند ، سوال می کنند.

به گزارش سیناپرس، این سیستم  با عنوان ارزیابی ریسک برای حمایت: پیش بینی ابزارهایی برای افراد مسن در جامعه، (RESPECT) ، می تواند مرگ را در مدت شش ماه آینده پیش بینی کند. محققان با بررسی اطلاعات فوق دریافتند که کاهش توانایی فرد در انجام فعالیت های روزمره ، پیش بینی کننده قوی تری از  احتمال مرگ و میر شش ماهه نسبت به بیماری هایی است که فرد مبتلا دارد.

دانشگاه اتاوا طی بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد: سیستم RESPECT به خانواده افراد مسن و بیمار و عزیزان آنها اجازه می دهد تا برای زمان باقی مانده خود برنامه ریزی کنند. به عنوان مثال ، این سیستم می تواند به یک فرد  بزرگسال کمک کند تا زمان مرخصی از کار را برای حضور در کنار والدین مسن خود تعیین کرده یا تصمیم بگیرد که آخرین تعطیلات خانوادگی را چگونه با هم بگذرانند.

دکتر پیتر تانوسپوترو (Peter Tanuseputro) از بیمارستان اتاوا در این رابطه می گوید: دانستن این که فرد چقدر باید زندگی کند در تصمیم گیری آگاهانه در مورد درمان هایی که باید انجام دهد و از کجا باید آنها را دریافت کند ، ضروری است. به گزارش سیناپرس،  با نزدیک شدن فرد به مرگ ، تعادل از مراقبت های درمانی به عنوان هدف اصلی تغییر کرده و در نهایت به مراقبت هایی که کیفیت باقی مانده زندگی فرد را به حداکثر می رساند، تمرکز خواهد داشت. 

مترجم: نیروانا حسینی
منبع: studyfinds

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا