تقدیر رئیس جمهور از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خوارزمی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که در سالن اجلاس سران برگزار شد از ۱۵ برگزیده سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی تقدیر کرد.
در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی پژوهش‌گران در ۵ بخش طرح‌های داخلی، طرح‌های خارجی، طرح‌های ایرانی مقیم خارج، طرح برگزیده موفق در تولید ملی و برگزیده ویژه در محورهای اصلی پژوهش‌های بنیادین، کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری با یکدیگر به رقابت علمی پرداختند.

طرح‌های ارسالی و پذیرش‌شده در ۱۸ حوزه تخصصی شامل مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک، فناوری‌های شیمیایی، فناوری نانو، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، مهندسی نرم‌افراز، فناوری اطلاعات، صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوا و فضا، معماری و شهرسازی، هنر و علوم پزشکی هستند.

در مجموع ۳۲۸ طرح شامل ۲۰۳ طرح شامل طرح‌های داخلی و ۱۲۵ طرح طرح‌های خارجی به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی خوارزمی ارسال شده که پس از ارزیابی تخصصی طرح‌های ارسالی از سوی اعضای هیات علمی گروه‌های تخصصی، ۱۰ طرح داخلی، ۴ طرح خارجی و یک طرح ایرانی مقیم خارج به عنوان طرح‌های برگزیده سی و سومین دوره جشنواره معرفی شدند. ۱۰ طرح منتخب داخلی شامل دو طرح بنیادین، سه طرح توسعه‌ای و ۵ طرح کاربردی در حوزه‌های کشاورزی، برق، مکانیک، فناوری شیمیایی، مهندسی نرم و فناوری اطلاعات و مواد و متالوژی و انرژی‌های نو هستند.
طرح‌های خارجی منتخب در گروه‌های برق، فناوری شیمیایی، مواد و متالورژی، برق و کامپیوتر و زیست فناوری و پایه پزشکی بوده و برگزیدگان این بخش را پژوهشگرانی از کشورهای استرالیا، چین، کره جنوبی و یک ایرانی مقیم آمریکا تشکیل می‌دهند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا