توسعه حلقه هوشمند برای ردیابی انگشت کاربران

اگرچه در حال حاضر نمونههای اولیه رابط‌های پیچیده‌ای توسعه داده شده‌اند که هر پنج انگشت را روی دست کاربر و رایانه ردیابی می‌کند اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم تنها انگشت اشاره است که در این موضوع مهم است و به همین دلیل پژوهشگران آمریکایی سیستم آزمایشی که همانند حلقه است و "اورا رینگ"(AuraRing) نام دارد، طراحی کرده‌اند.

حلقه هوشمند "اورا رینگ" از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش آن یک حلقه هوشمند است که کاربر آن را درون انگشت اشاره خود می‌کند و دیگری نیز یک مچ‌بند الکترونیکی است که کاربر می‌بایست آن را به دور مچ همان دست که حلقه را درون انگشت خود کرده ببندند.

بدنه این حلقه با چاپ سه‌بعدی ساخته شده است و در اطراف آن با سیم مسی پیچیده شده است. یک جریان که از طریق آن سیم عبور می‌کند، یک میدان مغناطیسی نوسان کننده که توسط سه حسگر درون سیم پیچیده و درون مچ‌بند تعبیه شده، ایجاد می‌کند. با حرکت انگشت، ولتاژ ایجاد شده در هر یک از آن سیم‌ها تغییر می‌کند.

بنابراین، با مقایسه مداوم ولتاژ در سه حسگر، سیستم قادر است موقعیت حلقه را نسبت به مچ‌بند بسنجد. علاوه بر این، این سیستم قادر به تشخیص تمام حرکات انگشت مذکور اعم از ضربه زدن، تکان ناگهانی و گرفتن است. نمونه اولیه دارای وضوح حسگر یک دهم میلی‌متر است و به طور معمول تا ۴.۴ میلی‌متر دقیق است.

فرشید سالمی پاریزی دانشجوی مقطع دکترا و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: برای داشتن ردیابی مداوم در حلقه‌های هوشمند دیگر ، باید داده‌ها را با استفاده از ارتباط بی‌سیم جریان دهید. این بخش از انرژی زیادی استفاده می‌کند، به همین دلیل بسیاری از حلقه‌های هوشمند فقط حرکات را تشخیص می‌دهند و آن دستورات خاص را ارسال می‌کنند. اما حلقه اورا رینگ تنها ۲.۳ میلی وات انرژی مصرف می‌کند که یک میدان مغناطیسی نوسانی را ایجاد می‌کند که مچ‌بند می‌تواند دائماً آن را حس کند. در حال حاضر، این سیستم با موفقیت در کارهایی مانند نوشتن پیام‌های ساده و انتخاب اشیاء در محیط‌های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفته است.

این فناوری ممکن است در برنامه‌هایی مانند کنترل تلفن‌های هوشمند بی‌سیم، انتقال حرکت به آواتارهای بازی‌های ویدئویی یا حتی ارزیابی لرزش‌های دست در افراد مبتلا به پارکینسون مورد استفاده قرار گیرد.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Proceedings of ACM" منتشر شد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا