کارمندان به دنبال محیط کاری دلباز هستند

با این حال برخلاف تصور شما، کارمندان «پنجره» و محیط کاری دلباز را به عنوان مهمترین امکانات داخل شرکت‌های خود برگزیدند که البته کمی ضد و نقیض است.

بر اساس نظرسنجی شرکت CBRE در ایالات متحده از ۱۶۰۰ کارمند که توسط بخش‌های نیرو انسانی صورت گرفته بود، ۵۳ درصد افراد «محیط کاری دلباز» را جزو مهمترین امکانات شرکت خود برگزیدند. این شرکت از کارمندان پرسیده بود که مهمترین امکاناتی که یک شرکت می‌تواند داشته باشد تا راندمان کاری افزایش یابد، چیست و در کمال ناباوری، جواب آن تنها در «پنجره و دید به بیرون» خلاصه می‌شود.

این گزینه حتی از داشتن اتاق بازی و مراکز سلامتی نیز برای کارمندان مهمتر بوده است. دلیل آن بسته و تاریک بودن فضای کاری عنوان شده، زیرا بیشتر شرکت‌ها از کمبود نور طبیعی رنج می‌برند. البته اگر کمی با دقت این قضیه را موشکافی کنیم، به بحث بیوفیلیک یا طبیعت دوستی انسان می‌رسیم که در آن افراد همواره به دنبال راهی هستند تا خود را به محیط باز و طبیعت برسانند و از محیط کاری خود و احتمالا نمایشگرها، فاصله بگیرند.

در جایگاه نخست امکاناتی که کارمندان برای محیط کاری خود برگزیده بودند، ۴۴ درصد به وجود کافه در همان طبقه کاری خود و در جایگاه بعدی، ۳۷ درصد به آشپزخانه خوب و مناسب رای داده بودند. البته این قضیه جالب‌تر از این می‌شود. بر اساس تحقیقاتی که به عمل آمده، مشخص شده است کارمندانی با محیط کاری دلباز، بیش از دیگر کارمندان از شرایط کاری خود ناراضی هستند.

با این حال مدیر ارشد شرکت CBRE می‌گوید بهتر است شرکت‌ها وقت و هزینه بیشتر را صرف پلان و امکانات شرکت خود کنند، زیرا این کار ارزش‌های یک شرکت‌ را نشان می‌دهد. در این صورت اگر قصد استخدام نیروی مستعد و جوان را دارید، پیشنهاد می‌شود فوتبال دستی و اتا‌ق‌های بازی را فراموش کنید و به جای این کار دفترهای خصوص را جایی با فاصله مناسب از پنجره‌ها برپا کنید تا تمام کارمندان خود را راضی نگه دارید.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا