حفظ محیط زیست در فضای سایبری

 علی اصغر دانشیان معاون توسعه حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست و سردار وحید مجید، رییس پلیس فتا نیروی انتظامی این تفاهم‌نامه همکاری را امضا کردند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار دل‌ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این مرد بزرگ نه تنها یک مرد نظامی بود بلکه اقتصاددان و دیپلمات هم بود، وی همواره با مردم بود و نتیجه آن هم همین می‌شود که می‌بینید، من فکر نمی‌کنم عراق چنین تشییع جنازه‌ای به عمر خویش دیده بود.
عیسی کلانتری در ادامه ضمن تشکر از سردار اشتری و مجید افزود: محیط زیست کشور برای مردم و آیندگان است و یگان حفاظت محیط زیست برای حقوق نسل‌های آتی در حال فداکاری است.
وی به تعداد کم نیروها در یگان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: با توجه به وسعت فعالیت یگان محیط زیست نیروها کم هستند و کار بسیار دشوار است، از طرف دیگر تفاوت این یگان با دیگر حوزه‌های انتظامی این است که طرف‌های مقابل یگان حفاظت محیط زیست صد درصد مسلح هستند و جالب است که محیط‌بانِ ما برای انجام فعالیت و وظیفه خود یا باید کشته و یا قصاص شود.
در ادامه این نشست رییس پلیس فتا نیروی انتظامی ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: همواره مدیریت جهادی ایشان سرلوحه کارهای ماست و تنها راه برون‌رفت از بحران‌های فعلی همین مدیریت جهادی است.
سردار وحید مجید به ذکر تاریخچه و ضرورت ایجاد پلیس فتا پرداخت و گفت: این مرکز در سال ۸۹ شروع به فعالیت کرد و پس از تحقیق و مطالعه در حوزه‌های مربوط به فضای سایبر کشور امروز در ۹ ماهه ابتدای سال ۸۸ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در همه حوزه جرائم سایبری داریم، گفت: هر جرمی که به ذهن شما می‌رسد در پلیس فتا مورد بررسی قرار می‌گیرد اما بیشترین جرم مربوط به فیشینگ و انتقال و جابجایی حساب‌های بانکی است.
سردار مجید اظهار داشت: محیط زیست هم یکی از نگرانی‌های پلیس فتا است و با پیگیری‌های فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان محیط زیست، رصد فضای سایبر و تحلیل موضوعات این حوزه با همکاری یگان در دستور کار قرار می‌گیرد و همین تحلیل‌ها کمک می‌کند تا آسیب به این حوزه‌ها به حداقل برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا