توزیع "انسولین" در داروخانه های منتخب

دکتر مهرعلیان ‌با تاکید بر اینکه هیچگونه کمبودی در زمینه داروی انسولین وجود ندارد، گفت: سازمان غذا و دارو برای نظارت بیشتر بر توزیع و عرضه داروی انسولین، این دارو را در داروخانه‌های منتخب توزیع کرده و به مردم ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بنابراین برای نظارت دقیق‌تر در توزیع و در عین حال دسترسی راحت‌تر بیماران، انسولین را در داروخانه‌های منتخب توزیع کردیم، افزود: بنابراین هیچگونه کمبودی در زمینه داروی انسولین وجود ندارد و سهمیه‌بندی هم در این زمینه انجام نشده است.

مهرعلیان تاکید کرد: بنابراین تنها توزیع انسولین محدود شده و در ۶۰۰۰  داروخانه منتخب در سراسر کشور توزیع شده است. سهیمه‌بندی به معنای کمبود است، اما ما هیچ کمبودی در این زمینه نداریم. بر این اساس نظارت‌هایمان را بیشتر و دقیق‌تر کرده‌ایم و این داروخانه‌ها هم پاسخگویی‌شان در برابر جامعه بیشتر می‌شود.

وی درباره میزان ذخایر داروی انسولین در کشور نیز گفت: با توجه به اینکه اخیرا یکسری از داروهای انسولین را توزیع کرده‌ایم، تا آخر بهمن‌ماه کفایت می‌کنند. درعین حال برای بعد از آن هم در گمرک و انبارهایمان به اندازه کافی انسولین ذخیره داریم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

منبع: ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام شما که میگید کمبود انسولین نداریم بنده بیش از 10 تا داروخانه ازجمله هلال احمر رفتم انسولین نداشتن.به نظر شما من باید چیکار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا