ثبت ۷ مجله دانشگاه آزاد در پایگاه‌های معتبر علمی

به گزارش مهر، میترا طباطبایی با اشاره به ثبت مجله های دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه های علمی دنیا افزود: ۴ مجله دانشگاه در پایگاه علمی Scopus و ۳ مجله دانشگاه در پایگاه علمی (Thomson Reuters Expanded File (ISI نمایه شده اند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۷۰ عنوان مجله در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی چاپ می شود، گفت: ما سعی کردیم در دانشگاه برای مجلات کار ویژه ای انجام دهیم بر این اساس از اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۱ مجله ای که در دانشگاه با همکاری ناشر اشپرینگر چاپ می شوند را در پایگاه های علمی Scopus و ISI ثبت کردیم که خوشبختانه خروجی خوبی داشته است.

سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد با بیان اینکه ۳ مجله دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه ISI نمایه شده اند، گفت: این مجلات عبارتند از مجله های International Journal of Energy and Environmental Engineering از گروه فنی – مهندسی واحد تهران جنوب، مجله Journal of Theoretical and Applied Physics از گروه علوم پایه واحد علوم و تحقیقات تهران و مجله Progres in Biomaterials از گروه فنی – مهندسی واحد تهران مرکز.

وی افزود: مجلاتی که قرار است وارد لیست اصلی ISI شوند از فهرست این پایگاه انتخاب می شوند و پس از بررسی و در صورت داشتن شرایط لازم وارد لیست اصلی ISI می شوند.

طباطبایی با بیان اینکه تمام مجلات دانشگاه آزاد اسلامی که با ناشر اشپرینگر کار می کنند در لیست ISI ثبت شده اند، گفت: اخیرا لیستی از ۲۵ مجله انگلیسی زبان به روز شده دانشگاه آزاد اسلامی را برای پایگاه ISI ارسال شده تا پس از بررسی های لازم در این لیست قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۴ عدد از مجله های دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پایگاه علمی Scopus نمایه شده اند، گفت: مجله Journal of Recycling of Organic Waste in Agricuture از گروه علمی کشاورزی از واحد دانشگاهی اصفهان – خوراسگان، مجله International Journal of Energy and Environmental Engineering از گروه علمی فنی – مهندسی واحد تهران جنوب و مجله Iranian Journal of Earth Scievces از گروه علمی علوم پایه از واحد دانشگاهی مشهد و مجله International Journal of Industrial Chemistry از گروه علمی علوم پایه واحد قوچان توانسته اند در پایگاه علمی Scopus نمایه شوند.

وی افزود: میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سردبیر مجله Progres in Biomaterial است که این مجله توانسته در پایگاه علمی ISI نمایه شود. این مجله از اواخر سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرده و در طول سه سال اخیر توانسته رتبه های خوب بین المللی را کسب کند.

طباطبایی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی پایگاه های علمی که مجلات معتبر بین المللی در آنها ثبت شده قابل دسترسی است، از محققین، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه درخواست کرد که از این پایگاهها صرفا برای دانلود مقالات استفاده نکنند بلکه با استفاده از این پایگاه ها مقالات خود را در مجلات به روز و دارای رتبه بین المللی چاپ کنند و از چاپ مقالات در مجلات بی اعتبار بپرهیزند.

سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در ۱۸ ماه گذشته ۲۷ مجله دانشگاه آزاد اسلامی رتبه علمی پژوهشی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور دریافت کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا