صندوق‌های پژوهش و فناوری، شریک استراتژیک صندوق شکوفایی هستند

علی وحدت روز سه‌شنبه در مراسم راه‌اندازی دفاتر صندوق‌های پژوهش و فناوری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: امروز جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با حضور نمایندگان مربوطه برگزار شد و در آن قوانین مربوط به حمایت و دستورالعمل‌های مربوط به دانش‌بنیان‌ها و خمات این صندوق‌ها، مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در صدد هستیم چالش‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری را با نمایندگانی از حوزه‌های مختلف برطرف کنیم تا پروسه حمایت از شرکت‌ها به تعویق نیفتد، در همین راستا امروز اصلاح اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری در دستور کار این کارگروه قرار گرفت. اصلاح این اساسنامه در راستای ارتقای جایگاه صندوق‌های پژوهش و فناوری است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در کارگروه امروز نظارت و ارزیابی، اعتبارسنجی و لغو مجوز فعالیت برخی صندوق‌ها در راستای تقویت عملکرد صندوق‌های دیگر از جمله مباحثی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وحدت اظهارکرد: با اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری، این پایش در خصوص برخی صندوق‌ها اتفاق افتاد، همچنین در این کارگروه بر تفکیک جایگاه دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری از صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید شد.

وی یادآور شد: صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی، چابک‌تر و فعال‌تر هستند، از این رو باید در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استقلال داشته باشند. صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه‌های خوبی برای توانمندسازی این صندوق‌ها در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به ارایه خط اعتباری و تسهیلات اشاره کرد.

وحدت افزود: صندوق‌های پژوهش و فناوری در حوزه‌های جغرافیایی سراسر کشور همواره در حال ارائه خدمات هستند و می‌بایست چالش‌های آنان رفع شود؛ بنابراین با استقرار نمایندگان صندوق‌های پژوهش و فناوری در این مجتمع می‌توانند مشکلات خود را با نمایندگان ارگان‌های مختلف از جمله وزارت علوم، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی که در کارگروه مستقر هستند، در میان بگذارند.

در این مراسم ۱۲ دفترصندوق پژوهش و فناوری در طبقه چهارم مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا