تمامی نقشه‌های کشور در اختیار عموم قرار می‌گیرد

مسعود شفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آزادسازی داده و منع محدودیت‌ها برای عرضه اطلاعات و نقشه‌ها برای عموم استفاده‌کنندگان از دیگر اقدامات مهم سازمان است. همچنین داده‌هایی که از نظر سازمان ملاحظات امنیتی دارند نیز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری افزود: در این راستا به زودی داده‌های سازمان نقشه‌برداری از طریق دفاتر پیشخوان دولت و سامانه الکترونیکی که برای عرضه محصولات طراحی شده قابل عرضه است و مردم می‌توانند بدون محدودیت به تصاویر قدیمی و داده‌های شبکه‌های مبنایی نقشه‌های تولید شده در تمامی نقاط کشور دسترسی داشته باشند.

شفیعی با اشاره به انتشار نقشه‌های دریایی در سالهای اخیر، اظهار داشت: نقشه در خصوص تعیین مساحت و حدود مرزها بسیار حائز اهمیت است که در گذشته ما به اجبار به نقشه سایر کشورها رجوع می‌کردیم اما هم اکنون این اقدام باعث شد تا در آینده درباره مسائل حقوقی به این نقشه‌های تولید داخل استناد شود.

وی تصریح کرد: تا کنون سازمان نقش تامین کننده داده را داشته و در حال بازتعریف نقش خود است که علاوه بر تامین داده رگولاتوری (تنظیم گری)، تبادل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات را نیز انجام دهد. همچنین استاندارد سازی داده‌های دیگری که از اطلاعات سازمان استخراج می‌شود نیز بر عهده ما قرار گرفته است.

شفیعی با اشاره به موضوع NSDI  گفت: توسعه بیشتر فن آوری‌ اطلاعات و ارتباطات، توسعه پایگاه داده‌های مکانی، امکان انتشار، تجسم و توزیع داده‌ها از طریق اینترنت و مطالبات جدید را در مورد داده‌های مکانی تحت عنوان NSDI ایجاد می‌کند. زیر ساخت ملی داده‌های مکانی تحت عنوان NSDI  در حال انجام است و در چارچوب ضرورت فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک در سطح ملی و SDI  در سطح استانی تصویب شده است. سازمان بسیار فعالانه در خصوص زیر ساخت ها عمل می‌کند و نتیجه آن در ژئوپرتال فنی سازمان است.

 به گفته رئیس سازمان نقشه‌برداری در ژئوپرتال فنی تعریف شده که تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها می‌توانند داده‌های خود را به اشتراک بگذارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا