گزارش تصویری از ساحل فسیل ها

ساحل فسیل ها یا  ژوراسیک به دلیل دارا بودن تعداد زیادی فسیل جانوران دوره های ماقبل تاریخ از قبیل ژوراسیک و کرتاسه و همچنین نوع بافت طبیعی و قوس سنگی زیبائی که با ارتفاع بیست متر به وسیله آب در طول هزاران سال در صخره های آهکی ساخته شده است شهرت دارد. از سوی دیگر در قرون وسطی این ساحل به طور گسترده ای مورد استفاده دزدان دریائی بوده و این موضوع نیز در شهرت یافتن این ساحل بی تاثیر نیست. بر اساس افسانه ای مربوط به قرن پانزدهم میلادی ، یکی از دزدان دریایی مشهور به نام هری پایا از این ساحل برای انباز کردن گنجینه های غارت شده خود استفاده می کرد .

در حقیقت ساحل ژوراسک کلکسیونی از عجایب طبیعی و زیباست . به دلیل وجود هزارن قطعه فسیل طبیعی که با قدم زدن در ساحل می توان بسیاری از آن ها را مشاهده کرد، به این محل بهشت زمین شناسان و دیرین شناسان نیز می گویند.  وجود بقایای فسیلی و ردپاهای تعداد زیادی دایناسور و سایر موجودات غول پیکر مربوط به 185 میلیون سال پیش و دوره ژوراسیک از وجود گونه های مختلف حیات در میلیون ها سال پیش در این منطقه خبر می دهد.

تنها با قدم زدن در امتداد این ساحل قادر خواهید بود با بقایای فسیل یک دایناسور یا رد پاهای باقی مانده یکی از آن ها رو به رو شوید . علاوه بر این موضوع نوع ساختار سنگی خط ساحلی که از سنگ های رسوبی و آهکی است به دلیل فرسایش متمادی در طول قرن ها به وسیله عواملی مانند آب دریا و موج ها و باد و باران ، به شکل طالق های طبیعی زیبا یی در آمده اند .