لوسمی اختلالی در سلول‌های خونی

براساس مطالعات صورت‌ گرفته، لوسمی یکی از اختلالات سلول‌های خونی است که در مغز استخوان تشکیل می‌شود و زمانی‌که سلول‌های نابالغ به نحو نادرستی شروع به رشد و تکثیر می‌کند، این اتفاق بوجود می‌آید و بیماران درمعرض خطر خون‌ریزی گسترده طی یک عارضه‌ی حاد عفونی قرارمی‌گیرند.

انواع بسیاری از سرطان‌ها وجود دارند، اما سرعت رشد سلول‌ها در آن‌ها متفاوت است، همچنین درحال حاضر لوسمی درحال توسعه است و درحال حاضر تخمین زده می‌شود که سالانه 50 هزار نفر در جهان، که بسیاری از آنان شامل بزرگسالان می‌شود، مبتلا به این بیماری هستند که بسیار کشنده است.

این آزمون‌ها نشان می‌دهند که در هنگام سرطان، یک جهش قابل توجهی در ژن اتفاق می‌افتد که تولید آنزیمی بنام IDH-Z را دچار اختلال می‌کند.

اما باید درنظر داشت که میزان لوسمی در مغز استخوان از 15درصد به 4درصد کاهش یافته‌است و درواقع شیمی‌درمانی باعث ازبین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود و به‌عنوان سم برای سلول‌های سرطانی بکار می‌روند، زیرا طی شیمی‌درمانی تشعشعاتی تولید می‌شود که باعث شکستن مولکول DNA موجود در سرطان و درنهایت مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود.

سرطان، زمانی‌که در بدن پخش می‌شود، علاج‌ناپذیر خواهد بود و زمینه‌ی ژنتیکی نیز این عوامل را تشدید می‌کند.

دانشمندان تلاش کردند که راهی برای متوقف کردن رشد سلول‌های سرطانی داشته باشند و از رشد سریع آن جلوگیری کنند، اما به نظر می‌رسد که سیر، عامل ضدسرطانی است که مصرف منظم آن می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان‌ها بخصوص سرطان ریه مفید باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،مطالعات انجام شده توسط مؤسسه ملی سرطان نشان داد مصرف مقادیر بالایی از سیر، خطر ابتلا به سرطان بانکراس را به بیش از نصف، کاهش می‌دهد؛ بنابراین مصرف روزانه بیش از 10 گرم سبزیجات و گیاهان متعلق به خانواده گیاهی سیر و پیاز و تره‌فرهنگی، احتمال ابتدا به سرطان پروستات و روده‌ی بزرگ را به میزان 50درصد کاهش می‌دهد.