جمع‌آوری عسل از صخره‌های ایالت یونان در چین

فرایر می‌گوید: «کسانی که این عسل‌ها را جمع‌آوری می‌کنند درحالی‌که از نردبان‌های طنابی آویزان شده‌اند، بارها موردحمله و گزش زنبورها قرار می‌گیرند.» اغلب می‌توان با استفاده از نردبان یا پایه‌های چوبی به کندوهای پایین‌تر دسترسی پیدا کرد.

شکارچیان برای کاهش ریسک مقابله با زنبورها، لباس‌های مناسبی پوشیده و از دود برای پراکنده کردن آن‌ها استفاده می‌کنند اما در هر کندو هزاران زنبور یافت می‌شود. این زنبورها به گونه‌های خاصی از زنبورها تعلق دارند و شامل زنبورهای عسل بزرگ و سیاه می‌شوند.

با وجود اینکه برداشت عسل در میان مردان لیسو یک سنت است، اما می‌تواند تهدید نیز محسوب شود. به گفته‌ی عده‌ای از این افراد، تعداد کندوها نسبت به گذشته کاهش‌یافته است، زیرا جمعیت زنبورها تحت تأثیر استفاده زیاد کشاورزان محلی از آفت‌کش‌ها و گرمای جهانی قرارگرفته است.

شکارچی عسل می کیویون در حال مبارزه با زنبورها، درحالی‌که با تجمع زنبورها بر روی نردبان طنابی ایستاده است. او در حال جمع‌آوری عسل کوهستانی از کندوها در نزدیکی مانگشی در ایالت یونان چین است.

شکارچیان عسل می کیویون و ما یونگد در نزدیکی آتشی نشسته‌اند که برای گیج کردن زنبورهای بالای صخره قبل از جمع‌آوری عسل کوهی درست کرده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا