وزیر علوم خبر داد: ایجاد پنج پارک علم و فناوری جدید در سال جاری

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه اینوتکس در جمع خبرنگاران مهمترین اقدام در حوزه فناوری را معرفی دستاوردها در قالب برگزاری نمایشگاه‌ها دانست و افزود:‌ مهمترین اقدام برای دستاوردهای فناورانه معرفی کاربرد این دستاوردها در سطح جامعه است.

 

وی با اشاره به محصولات عرضه شده در این نمایشگاه خاطرنشان کرد:‌ سیستم نویگیشن(ناوبری) که برای انجام اعمال جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد در این نمایشگاه عرضه شده که مورد تایید وزارتخانه‌های ذی‌ربط و همچنین قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

 

فرهادی ربات جراحی سینا را از دیگر محصولات عرضه شده در این نمایشگاه ذکر کرد و افزود: با توجه به سطح فناوری‌های عرضه شده از سوی محققان لازم است تا با برنامه‌ریزی‌هایی امکان صادرات آنها را فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم برای توسعه فناوری در کشور خاطرنشان کرد: در این راستا توسعه پارک‌های علم وفناوری را در دستور کار داریم که در این زمینه در سال گذشته سه پارک علم و فناوری تأسیس شد.

 

وزیر علوم از ایجاد پنج پارک جدید در سال جاری خبر داد و یادآور شد: پارک سلامت و پارک شهرداری از جمله این پارک‌ها هستند؛ علاوه بر آن سه پارک علم و فناوری در مناطق آزاد اروند، انزلی و قشم ایجاد خواهد شد.

 

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال حاضر 36 پارک علم و فناوری در کشور ایجاد شده است.

 

وزیر علوم با تاکید بر این که محصولات عرضه شده در این نمایشگاه دارای تاییدیه‌های رسمی علمی هستند، اظهار داشت: با برخی از شرکتهای خارجی حاضر در این نمایشگاه مذاکراتی صورت گرفته تا در صورت امکان به تبادل امکانات وهمچنین تولید محصولات مشترک شود.

 

فرهادی با اشاره به مهمترین اقدامات برای توسعه فناوری در کشور خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر این که مشوق‌ها باید در جهت توسعه فناوری باشد لازم است در جهت توسعه رشته‌های مناسب در کشور، توسعه مراکز رشد و همچنین حمایت از شرکتهای مستقل غیر دولتی صورت گیرد چرا که این اقدامات منجر به تولید محصولات خواهد شد.

 

وزیر علوم با اشاره به برخی از کمبودهای مالی در حوزه علم و فناوری کشور اظهار داشت: با راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی اعتبارات مناسبی در اختیار شرکتها قرار گرفته است به گونه‌ای که این شرکتها با بازپرداخت مناسب و در طولانی مدت می‌توانند اقدام به توسعه فناوری کنند.

 

وی همچنین اضافه کرد: از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتبارات مناسبی در حوزه فناوری اختصاص داده شده است.

 

فرهادی بخش دیگری از جبران مالی حوزه فناوری را از طریق فروش محصولات دانش بنیان در نمایشگاه‌ها دانست و اضافه کرد: این اعتبارات می‌تواند در راستای مناسبی هزینه شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا