مهلت ثبت نام یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا تمدید شد

دکتر مهدی سبزه پرور عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا 12 تا 13 اردیبهشت ماه در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار می شود.
وی افزود: این مسابقات در 5 لیگ شبیه ساز اویونیک، سرعت پهپادها، هاورکرافت، گلایدر و راکت آبی برگزار می شود. رقابت‌های لیگ هاور کرافت و راکت آبی هوای فشرده در بخش دانش آموزی، سرعت پهپادها و شبیه ساز اویونیک بدون محدودیت سنی و مسابقات گلایدر در دو بخش دانش آموزی و آزاد برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در این دوره از مسابقات 7 اردیبهشت ماه است.
عضو هیات علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: استقبال خوبی از این مسابقات در بخش های مختلف دانش آموزی و دانشجویی صورت گرفته و داوری این مسابقات نیز هرساله قوی تر انجام می شود.
دکتر سبزه پرور دبیر علمی اضافه کرد: هدف از برگزاری مسابقه ملی هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی بازار کار به دانش آموزان و دانشجویان و توسعه فرهنگ کارآفرینی در این حوزه است.
وی اضافه کرد: لیگ های گلایدر و سرعت پهباد روز 12 اردیهشت و لیگ های راکت آبی و هاور کرافت روز 13 اردیبهشت ماه برگزار می شوند.
دبیر علمی مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه ریزی برای تاسیس رشته هوافضا در سال 66 در وزارت علوم آغاز شد و اولین دانشکده مستقل هوافضا در همان سال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد شد.
وی عنوان کرد: مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 86 آغاز شد و به دلیل استقبال خوب دانش آموزان و دانشجویان این مسابقه به صورت ملی فعالیت خود را ادامه می دهد.
عضو هیات علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پس از برگزاری این مسابقه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود 10 دانشگاه کشور نیز باتوجه به تجربیات دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدام به برگزاری مسابقات مشابه کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا