اقیانوسی پر از درخت روی زمین

این درختان به‌صورت گروهی رشد می‌کنند. هر دسته شاید شامل هزاران درخت باشد. بعضی از این درختان برای خوشامدگویی به جنگل‌نوردان درست در راه عبورشان قرار دارند، درحالی‌که برای دسترسی به بعضی از آن‌ها باید ساعت‌ها در قلب جنگل وحشی راه رفت.  

(درخت ژنرال شرمن، به انگلیسی: (General Sherman) نام یک سکویای غول‌پیکر است که به‌افتخار ویلیام شرمن نام‌گذاری شده است. این درخت یکی از بلندترین درختان سکویای غول‌پیکر است و ارتفاع آن ۸۴٫۸ متر است. حجم تنه این درخت در هنگام سال ۲۰۰۲ میلادی  ۱۴۸۷ متر مکعب برآورد شده‌است و این مسئله جنرال شرمن را بزرگ‌ترین ارگانیسم زنده غیرجنسی برحسب حجم در دنیا می‌کند . سن تقریبی این درخت ۲۳۰۰ تا ۲۷۰۰ سال برآورد می‌شود. این درخت در پارک ملی سکویا قرار دارد.)

درخت شرمن، بزرگ‌ترین سکویای موجود جهان است. تنه‌ی اصلی آن قطری معادل 10 متر دارد که محدوده‌ای 30 متری را اشغال کرده است. این بدین معنی است که حدود 17 شخص بزرگ‌سال باید دست‌به‌دست هم دهند تا بتوانند دور این تنه را بگیرند.

در سال 2006 میلادی بزرگ‌ترین شاخه‌ی این درخت در اثر طوفان شکست. این شاخه قطری معادل 1/8 متر و طولی به‌اندازه‌ی 30/5 متر داشت، درواقع این شاخه به‌تنهایی از بسیاری از درختان معمول بزرگ‌تر بود. شکستن شاخه‌ی بزرگ درخت برای آن مشکلی ایجاد نکرد، درواقع زیست شناسان بر این باورند که این امر طبیعی است و راهی برای ادامه‌ی بقای درخت در هنگام وزش بادهای شدید است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا