هواپیمای 6 نفره ساخت داخل تا پایان سال عرضه می شود

دکتر منوچهر منطقی درباره فعالیت های بومی سازی در حوزه صنعت هوایی کشورگفت:رشد صنایع هوایی کشوردرسه دهه اخیر بسیار خوب بوده وبه کمک توانمندی متخصصان داخلی، صنعت ساخت هواپیماهای دو، چهار و شش نفره بومی سازی شده است.

وی افزود:هواپیماهای شش نفره تا پایان امسال بهره برداری وعرضه خواهد شد تا در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
منطقی، با اشاره به اینکه رشد و پیشرفت ایران در صنعت هوایی سرعت زیادی دارد، بیان کرد: با توجه به توانمندی متخصصان در این حوزه باید از آنها استفاده کنیم و صنعت هوایی کشور را به نقطه قابل قبول برسانیم. به گفته وی، به زودی هواپیمای هشت نفره نیز ساخته می شود که این موضوع نشان دهنده توانمندی های کشوردر این حوزه است و اینکه صنعت هوایی کشور قابلیت بالایی دارد و می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.
دبیرستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان هوایی وهوانوردی معاونت علمی، با بیان اینکه این ستاد برنامه های متعددی برای محقق کردن اهداف سند چشم انداز 1404 دارد،اظهارکرد: توسعه قطعه سازی، توسعه ساخت هواپیماهای دو، چهار، شش و هشت نفره، توسعه ساخت پهپادها و غیره از جمله برنامه هایی است که از سوی برای اجرایی شدن پیگیری می شود . به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری،پیش از این نیز هواپیمای فوق سبک دو نفره و پهپاد های مختلف توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا