جایزه عبدالعظیم(ع) به 'علامه حسن زاده آملی' اهدا شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،همایش ملی نابغه ای از ایران زمین (ابن سینا) با هدف ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحب نظران در شناخت و معرفی هرچه بیشتر جایگاه علمی ابن سینا در تاریخ علوم طبیعی و پایه از جمله ریاضی، فیزیک، زمین شناسی، زلزله شناسی، نجوم و تبادل نظر به منظور حفظ میراث برجا مانده از تمدن اسلامی و زمینه سازی برای باز آفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر برگزار شد.
محمدجواد اردشیر لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، آیت الله طه محمدی رئیس بنیاد ابن سینا و نماینده ولی فقیه در شهر همدان به همراه 250 نفر از اساتید و دانشجویان کشور در این همایش که در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد، حضور داشتند.
25 مقاله علمی طی فراخوان مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) حول محورهای همایش به این مرکز ارسال و از میان آنها 15 مقاله برگزیده شده است.
صداقت و سخاوت علمی علامه حسن زاده آملی
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در این همایش به ابعاد شخصیتی علامه حسن حسن‌زاده آملی اشاره کرد و اظهار داشت: صداقت و سخاوت علمی این فیلسوف، فقیه، عارف و منجم بخصوص در برخورد با شاگردانش بی نظیر است.
لاریجانی ادامه داد: شخصیت بزرگ علامه حسن زاده آملی برای طلاب و دانشجویان جهان باید چراغ راه باشد، این عالم ربانی در تحصیل و تدریس علم شخصیتی بزرگ و بی همتا است.
زندگی ابن سینا باید الگوی جوانان باشد
رئیس بنیاد ابن سینا نیز در ادامه این همایش به شخصیت برجسته و علمی ابوعلی سینا در جهان اشاره کرد و گفت: زندگی این دانشمند بزرگ ایران زمین باید الگو و چراغ راه جوانان برای توسعه و آبادانی کشور باشد.
آیت الله طه محمدی اظهارداشت: زنده نگاه داشتن نام و یاد دانشمندان و علمای بزرگ کشور رهگشای بسیاری از مشکلات است، جوانان باید با میراث علمی کشور آشنا شوند و از نوع نگاه و اخلاق این افراد برجسته در زندگی خود بهره ببرند.
نماینده ولی فقیه در شهر همدان با اشاره به اینکه پس از اختراع صنعت چاپ پس از 'انجیل' کتاب 'قانون' ابن سینا در اروپا چاپ شد، افزود: ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا، مشهور به ابوعلی سینا این دانشمند شیعه ایرانی یک تنه کل دنیا را فتح کرده است.
وی یادآور شد: امروز در همایش هایی که در کشورهای غربی و آسیایی در خصوص شخصیت ابن سینا برگزار می کنند، بیش از 200 تا 300 مقاله به دبیرخانه ها ارسال می شود که بیانگر شخصیت برجسته این عالم مسلمان شیعه است.
آیت الله حسن حسن ‌زاده آملی (متولد ۱۳۰۷ش)، فیلسوف و عارف شیعه ایرانی، آثار بسیاری در فلسفه، عرفان، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی دارد که برخی از مهمترین آثار فلسفی و عرفانی چون اشارات، شفا و شرح فصوص الحکم را تصحیح کرده و بر آنها شرح و حاشیه نگاشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا