درمان بیماری مادرزادی ستون فقرات باموفقیت انجام شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه گزارش داد: این عمل جراحی بر روی یک بانوی 41 ساله در بیمارستان قائم مشهد توسط دکتر 'بابک گنجه ای فر' جراح و متخصص مغز و اعصاب و عضو هیات علمی این دانشگاه انجام شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: لیپومننگوسل یک بیماری مادرزادی است که در آن توده چربی زیر پوست پشت به داخل کانال نخاعی گسترش می یابد و به نخاع و ریشه های عصبی آن متصل می شود.
دکتر گنجه ای افزود: در برخی انواع این اختلال مادرزادی احتمال حذف توده چربی و آزاد کردن کامل نخاع و ریشه های عصبی ناممکن می باشد لذا که یکی از روشهای درمانی جایگزین در بیمارانی که امکان حذف کامل توده نخاعی در آنها نیست، کوتاه کردن ستون فقرات است.
وی ادامه داد: این تکنیک جدید با هدف آزاد شدن نخاع درگیر در توده چربی بیمار شانس بهبود یا ممانعت از تشدید علائم عصبی را به بیمار می دهد.
این جراح و متخصص مغز و اعصاب گفت: این جراحی نادر با موفقیت در بیمارستان قائم(عج) مشهد انجام، بیمار با شرایط بالینی خوب مرخص و به توانبخشی ارجاع داده شده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی در شمال شرق کشور افزون بر 9 هزار دانشجو و 21 هزار کارمند بهداشتی و درمانی دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا